Re: Relacje lekarz-pacjent

From: f...@p...onet.pl
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Relacje lekarz-pacjent
Date: 5 Nov 2002 15:37:54 +0100

> Tego to juz nie rozumiem zupelnie. A niby dlaczego ? Czy to lekarze
> sami sobie wyznaczaja poziom dochodow ? Nie, bo to wlasnie otoczenie
> "zewnetrzne" im te zarobki dyktuje.

Dlatego, że jak lekarz idzie do urzędu to go absolutnie nie interesuje
narzekanie urzędnika, jak mało to on zarabia, tylko chce być dobrze obsłużonym.

Wątpię abyś jako lekarz, przekonał jakąkolwiek grupę zawodową w Polsce, do
tego, że ona zarabia za dużo w stosunku do lekarzy. Wiem z własnego
doświadczenia, że w każdej grupie zawodowej dyskusje na temat pieniędzy są
bardzo trudne. Rzadkością jest tutaj skromność. W Kanadzie jest tak, a jeszcze
w innych krajach inaczej, ponieważ różne kraje mają różną historię i inne
uwarunkowania. U nas na przykład jest tak, że płaci się przez kilkanaście lat
składki na ubezpieczenie, a za poważniejsze leczenie (nawet zaplombowanie zęba)
często płaci się lekarzom z prywatnego portfela. Czy tak jest w Kanadzie? Poza
tym, zapomniałeś, że według międzynarodowych organizacji, lekarze są
najbardziej skorumpowaną grupą zawodową w Polsce. Czy w swoich obliczeniach
uwzględniłeś to wszystko? Jeśli nie, to widzisz, że nie można w prosty sposób
dokonywać porównań pomiędzy Kanadą a Polską. Reasumując, swoje zdanie z grubsza
w tym temacie określiłem i przepraszam, ale jak wspomniałem wcześniej, na temat
zarobków lekarzy w tym wątku nie chcę dalej dyskutować. Takie dyskusje należy
prowadzić ze związkami zawodowymi, ministerstwem zdrowia czy innymi
organizacjami, ale na boga nie z pacjentami ;-).

Pozdrawiam, andrzej