Re: Relacje lekarz-pacjent (mowienie prawdy)

From: Marek Bieniek <mbieniek@poczta_nospam_onet.pl_invalid>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Relacje lekarz-pacjent (mowienie prawdy)
Date: Tue, 5 Nov 2002 14:45:13 +0100
Sender: m...@p...onet.pl@afazja.am.lodz.pl

On Tue, 05 Nov 2002 06:24:09 -0700, dradam wrote:

> Ja zawsze pacjenta pytam "czy chcesz prawde, czy dobre klamstwo" i
> niektorzy wybieraja prawde, a niektorzy klamstwo. Wola rodziny nie ma
> tu nic do gadania.

Na razie w Polsce jeszcze czasem ma...
W praktyce (mojej) wygląda to tak, że jeśli pacjent nie pyta, a rodzina
prosi, żeby nie mówić, to nie mówię.

> Gdybym probowal posluchac sie rodziny to bym
> pracowal na adwokatow.

Dobre:)

> Ordynator nie ma tu rowniez nic do gadania bo
> ordynator ( jego funkcjonalny rownowaznik) nie ma w tym zakresie
> wladzy.

Może u was...
W moim zakresie obowiązków jest napisane, że mam 'wykonywać inne
polecenia Ordynatora lub Kierownika Kliniki'. W teorii daje to im
nieograniczoną władzę nade mną...

> W zupelnosci sie zgadzam.

[OT]
A ja będę złośliwy i doradzę Ci nauczenie Forte Agenta ISO 8859-2 na
użytek grup z hierarchii pl. ;P
Albo przesiadkę na 40tude dialog (ostatnio agituję za nim nieprzytomnie)
- ten potrafi zmieniać sobie kodowanie sam zależnie od zawartości posta
i w ogóle jest super:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)
"Rozmiary guza są niewielkie, zas położenie parszywe,..."
(dr D. J.)