Re: Syrop na kaszel i nie tylko..

Data: 2018-02-17 23:22:41
Temat: Re: Syrop na kaszel i nie tylko..
Od: XL <i...@g...pl>

stefan <s...@w...pl> wrote:

> za Gierka byłem laborantem w laboratorium na jednej z Wielkich Budów :).
> Między innymi przeprowadzaliśmy badania asfaltobetonu i z tego powodu
> mieliśmy duży baniak Tetry (cztero coś tam). Kolega kupił sobie
> elegancką koszulę z Jugosławii. miała metkę czyścic chemicznie, nie prać
> w wodzie. Więc do miski umieszczonej pod digestorium wlał tetrę, wsadził
> koszulę i zabrał się za swoją robotę. Gdy przypomniał sobie o koszuli -
> w misce pływało tylko kilka guzików :) Oj, jaka miał długą przemowę. I
> wcale się nie powtarzał...
> pozdr
> [...]

Za czasów pracy mojego ś.p. Teścia - nb. twórcy receptury najlepszego
majonezu w Polsce :-) - w kieleckim Społem produkowano m.in. (prócz
majonezu, octu, świec itd.) także mydło. Kocioł do jego gotowania miał
wielkość piętrowego domu, był od góry otwarty, wrzała w nim wciąż
mieszanina ługu i tłuszczu, a że lubiła kipieć, to ściany kotła trzeba było
doraźnie podwyższać za pomocą nasypywanych recznie łopatą kolejnych warstw
soli, która, natychmiast kamieniejąc, stanowiła zaporę przeciw wylewaniu
się spienionej, wrzącej i żrącej zawartości.
No i stało się tak, iż podczas swojej zmiany zaginął jeden z mężczyzn,
stale obsługujących ów kocioł. Po spuszczeniu kolejnej partii mydła z kotła
znaleziono na dnie parę gumowców...
Nigdy nie wyjaśniło się, czy ów człowiek zmydlił się rzeczywiście, czy
tylko w przenośni - wrzuceniem gumiaków do kotła pozorując swoje zmydlenie
rzeczywiste...
?

--
XL