Re: Wędzenie

Data: 2011-12-03 20:47:31
Temat: Re: Wędzenie
Od: wolim <n...@t...pl>

Dzisiaj odbyło się drugie wędzenie.

Najpierw z odkrytą wędzarką w 40 stopniach przez jakieś pół godziny.
Potem w 40-60 stopniach (ciężko jest idealnie kontrolować temperaturę) w
przykrytej wędzarce przez jakieś 2,5 godziny.
Na koniec w wyższej temperaturze - około 80 stopni - przez ponad pół
godziny.
Łącznie wędzenie trwało jakieś 4 godziny.

Kiełbasa wyszła dużo lepiej niż za pierwszym razem. Szynki wyszły idealnie.

Po wędzeniu szynki parzyłem przez jakieś 15 minut.

Aha. Kiełbasa do wędzenia, to była zwykła biała surowa zakupiona w
Selgrosie. Zbyt czasochłonne jest robienie kiełbasy na próbę. Jak dojdę
do wprawy z wędzeniem, zacznę robić kiełbasy własnoręcznie. Ale, swoją
drogą, nawet się nie spodziewałem, że zwykła biała surowa wyjdzie taka
dobra po uwędzeniu. Prawie jak swojska - nie chcę tutaj obrażać
swojskiej kiełbasy, ale uwędzona zwykła biała kiełbasa jest zdecydowanie
lepsza niż te wszystkie "wiejskie" i "chłopskie" ze sklepu...

Pozdrawiam,
MW