Re: Zupa z cukinii

Data: 2014-10-02 21:08:24
Temat: Re: Zupa z cukinii
Od: ikselk%g...@g...com

W dniu czwartek, 2 października 2014 15:34:23 UTC+2 użytkownik czeremcha napisał:

> Też kiedyś byłam przeciw miksowaniu zup - dopóki nie pomieszkałam za granicą - tam
gdzie zupy się miksuje, żeby je zagęścić, ale za to nie dodaje się do nich makaronów,
ryżu, zacierek, zasmażki i innych tego typu produktów.

Za inną granicą z kolei takie lubią - typu szczi, borszcz, soljanka ;-PPP
http://www.wielkiezarcie.com/recipe58397.html
Mmmmm 3-)

> Im z kolei nie odpowiadają zupy w postaci rzadkiego płynu z kawałkami warzyw
opadłych na dno talerza.

Bo z reguły nie gotują zup na mocnych wywarach mięsnych w odróżnieniu od nas - nasze
zupy najczęściej mają właśnie mięsny wywar (a co tu ważne - zwierzęcy tłuszcz) jako
podstawę, więc nie muszą zawierać dużej ilości warzyw aby mieć wartość odżywczą,
jakiej my (przypomnę - żyjący w zimniejszym klimacie) potrzebujemy... A też i
tradycja naszej staropolskiej kuchni z racji typu klimatu nie mogła się wywieść od
warzywnego szaleństwa, aż do czasów Bony - warzywa były u nas raczej ubogo
reprezentowane, a i potem dosyć długo się w (nowej) tradycji "przyjmowały".

> I reklamą dla zupy w lokalu jest to, że jej gęstość wynika tylko z dużej ilości
warzyw, a nie z zagęszczaczy jak wyżej /czy nadmiaru ziemniaków/.

Ano właśnie, gęstość zupy-kremu (w domu!) powinna brać się z głównego produktu w nich
użytego, a nie od wypełniaczy... Wypełniacze to w knajpie. Dlatego (prawie) nigdy nie
jem zup w knajpie, nie tylko kremowych, ale żadnych. Wyjątek - wesela i tego typu
imprezy, kiedy żołądek wszystko przyjmie, gdy głodny.

> Poza tym - miksowanie ma różne oblicza :-) Można krótko przemiksować, żeby tylko
część warzyw się rozpadła zagęszczając zupę, można wręcz potraktować warzywa w zupie
tłuczkiem do ziemniaków. Jest wtedy co gryźć - i zupa nie jest "kremem".

Zupełnie jak dyniowa w moim wykonaniu - rozgotowuję dynię i gniotę tłuczkiem,
cukiniową zaś krótko "przemiksowuję", bo lubię, kiedy w dyniowatym kremie zawieszone
są także smakowite cząstki owych dyniowatych :-)))