Re: Żylaki powrózka nasiennego

Data: 2004-10-24 11:01:52
Temat: Re: Żylaki powrózka nasiennego
Od: "Adam Janiak" <j...@c...pl>

Rozumiem, że żylaki dotyczą lewego powrózka - lokalizacja typowa ze względu
na anatomię spływu żylnego z tej okolicy.
> W związku z tym dwa pytania:
>
> Czy po operacji żylaków jądro powraca lub może powrócić do pierwotnej
> wielkości?
Żylaki powrózka nasiennego upośledzając odpływ krwi z jądra i najądrza mogą
powodować ich obrzęk.
> Czy żylaki długo nieleczone mogą spowodować całkowity zanik jądra?
Mało prawdopodobne. Żylaki powodują upośledzenie spermatogenezy, wpływają na
jakość i ilość plemników obniżając je, co z kolei upośledza płodność. Zmiany
dotyczą jednego, potem obydwu jąder.
> Chciałbym zdecydować się na ich operację, nie wiem jednak czy państwowa
> służba zdrowia nie będzie przede mną piętrzyć jakichś trudności w tej
> kwestii. Płodzenia potomka w najbliższym czasie nie planuję, a i bolesne
> specjalnie moje żylaki nie są (czuję jedynie stały, ale niewielki ucisk
> lub kłucie, jedynie od czasu do czasu zaostrzające się, w każdym razie
> nic, co w jakiś znaczący sposób by mi przeszkadzało), więc nie wiem czy
> to i moje "chcenie" wystarczą, by na taką operację mnie skierować.
Żeby być przyjętym do szpitala w ramach NFZ w celu wykonania zabiegu
operacyjnego wymagana jest kwalifikacja przez lekarza zabiegowca i
skierowanie do szpitala (szczęśliwie już niekoniecznie z POZ)
> Chciałbym też dowiedzieć się, która metoda operacji (klasyczna czy
> laparoskopowa) jest korzystniejsza pod względem szansy ewentualnych
> powikłań
liczba powikłań w postaci nawrotu jest podobna, chociaż wydaje mi się, że
uwidocznienie wszystkich gałęzi żyły jądrowej, które należy podwiązać, jest
łatwiejsze w metodzie klasycznej, ryzyko zakażenia rany większe w
klasycznej, metodzie laparoskopowej towarzyszą typowe powikłania
poinsuflacyjne, czyli po napełnieniu jamy ciała dwutlenkiem węgla
oraz czy żylaki upośledzają w jakiś sposób funkcje hormonalne
> jądra?
jw.
> Uch, trochę sporo się tych pytań nazbierało, ale zapewniam, że to tylko
> te, na które odpowiedzi nie znalazłem gdzie indziej :-)
>
> Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i pozdrawiam grupowiczów.
>

> Biafra
Jeśli jesteś z Łodzi, mogę pomóc.
Pozdrawiam
Adam Janiak