Re: alkohol podczas ciazy (na powaznie)

From: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: alkohol podczas ciazy (na powaznie)
Date: Thu, 30 Aug 2001 16:07:12 +0200

Użytkownik <x...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:7...@n...onet.pl...
> Jezeli chodzi o moje wypowiedzi, powolujac sie na cytowane publikacje
naukowe
> i publikowane wyniki badan naukowych , co najwyzej stwierdzalem, ze bardzo
> umiarkowane picie alkoholu jest uwazane za dopuszczalne z punktu widzenia
dobra
> ciazy i dziecka.

Podaj mi chociaz jeden przyklad tego dobra matki i dziecka i sprecyzuj co to
znaczy (wg ciebie) umiarkowane picie.

> Wszystko, co sie robi w ciazy, w jakiejs tam mierze wplywa na rozwoj
plodu. W
> wiekszym i mniejszym stopniu. Zeby bylo trudniej to co jednej ciezarnej
> szkodzi, innej moze pomagac.

Czy wiec lekarz moze tak sobie mowic kazdej pacjentce "lampka wina pani nie
zaszkodzi"?

> Czy z tego wynika, ze kobieta , zaplodniona, winna natychmiast z Polski
> wyjechac ? Aby uniknac stressow zycia w Polsce , miec zapewniona dobra
opieke
> medyczna, dobre odzywienie ,

> czy dobre warunki zyciowe ? Czy to byloby realne ?
>
> Trzeba zyc w takich ukladach jakie sie, borykac sie z tymi warunkami ktore
sa

Sa rzeczy na ktore nie mamy wplywu np zanieczyszczenie srodowiska itd ale sa
rzeczy na ktore mamy wplyw do takich czynnikow nalezy spozywanie alkoholu,
palenie papierosow, dieta. wybor nalezy do nas.

> Ale alkoholizm to nie tylko spozywanie alkoholu.

A ja myslalam ze alkoholizm to wlasnie nadmierne spozywanie alkoholu.

> Nie sposob sie rowniez oprzec wrazeniu , ze Jackowi niestety brakuje
rowniez
> wiedzy medycznej. Spozywanie alkoholu nie jest problemem wylacznie
> szkodliwosci tegoz. Spozywanie alkoholu , w okreslonych przypadkach,
przynosi
> rowniez korzysci , zwlaszcza doroslym mezczyznom. Obniza bowiem szanse na
zawal
> serca, udar mozgu itp.

Bo co? Bo rozszerza naczynia krwionosne i powoduje szybszy przeplyw krwi.
Takie samo dzialanie maja kwasy n-3 dlaczego ci mezczyzni nie zaczna
spozywac oliwy z oliwek czy tlustych ryb, dlaczego nie rusza dupki z za
kierownicy i nie pojda pobiegac taki sam efekt bez skutkow ubocznych

I sa to korzysci

> udowodnione , co wiecej zalecenia w tym zakresie oparte sa na bardzo
dobrze
> udokumentowanych obserwacjach, znanych zreszta od lat .

Jedna z tych obserwacji dotyczy ludnosci zyjacych w rejonach morza
srodziemnego, tam odnotowuje sie najnizszy odsetek umieralnosci na zawaly,
ale najwiekszy odsetek umieralnosci na marskosc watroby wlasnie z powodu
tradycji codziennego picia wina do posilkow.

Jezeli chociaz jedna ciezarna lub kandydatka na ciezarna przeczytala ta
dyskusje i powstrzymalo ja to przed spozywaniem alkoholu w ciazy to uwazam
ze dyskusja ta miala sens. A jezeli pije alkohol (powiedzmy ze
okazjonalnie), to niech mi nie mowi ze to dla zdrowia jej lub jej dziecka,
niech powie ze pije bo lubi, bo sprawia jej to przyjemnosc.

Agnieszka

.
.