Re: cytrynówka ze skórek - jak?

From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: cytrynówka ze skórek - jak?
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Date: Fri, 7 May 2010 22:10:26 +0200

Dnia Fri, 7 May 2010 06:44:58 +0200, Xena napisał(a):

> Piłam ostatnio cytrynówkę zrobioną nie z soku, nie z miąższu, ale wyłącznie z
żółtej części skórek z cytryn(...).

Nie wolno obecnie robić NICZEGO ze skórek cytrusów, w szczególności nalewów
alkoholowych i wyciągów wodnych z uwagi na bardzo szkodliwe substancje
konswerwujace, którymi są pryskane cytrusy. Substancje te kumulują się w
organizmie, ich wpływ nie jest do końca mi znany, abym mogła podzielić się
szczegółami na ten temat (można samemu poszukać), ale jedno jest pewne, że
to trucizny. Spożywanie nalewów i wyciągów ze skórek w postaci napojów
alkoholowych to narażanie siebie i innych.

Ja sama, owszem, używam skórki pomarańczowej do wypieków, ALE zdejmuję ją z
owoców bardzo dobrze umytych i wyszorowanych mydłem, przed smażeniem ich w
syropie moczę je 24 godziny w kilkakrotnie zmienianej ciepłej wodzie, po
czym raz zagotowuję w świeżej porcji wody, którą odlewam. Dopiero wtedy
gotuję skórki w syropie cukrowym i używam.

Jedząc cytrusy, także najpierw porzadnie je myję mydłem, szczotką i mocno
ciepłą wodą, wycieram, dopiero wtedy obieram (skórki idą do wykorzystania,
nie za często jednak) - żeby na palcach nie przenieść trucizn na jadalne
wnętrze owocu.