Re: cytrynówka ze skórek - jak?

From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: cytrynówka ze skórek - jak?
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Date: Sat, 8 May 2010 00:59:06 +0200

Dnia Fri, 07 May 2010 23:49:26 +0200, kogutek napisał(a):

> Nie chce byc upierdliwy ale chyba sa dwie ikselki. Niedawno byla dyskusja o
> wedzeniu i smakowaly Ci ryby wedzone w prymitywnej wedzarni w ktorej dym sklada
> sie prawie w calosci z rakotworczych i mutagennych zwiazkow chemicznych.

Na pewno z mniej trujących, nize te sztuczne substancje, które kupujesz na
i w wędlinach ze sklepu. Pokolenia się żywiły tym, co ja obecnie z własnej
wędzarni i przeżyły. Własnie kończymy jeść ostatnią porcję wędzonek, w
planie na najbliższe dni - następne.

> Jak Ci
> zwrocilem na to uwage to stwierdzilas ze na zyciu Ci specjalnie nie zalezy.

Przekłąmujesz. Fe, nieładnie.

> dzisiaj piszesz o szkodliwosci wyimaginowanych zwiazkow chemicznych.(...)Teraz jak
sa dobre to zaraz jakas dziwna teoria powstaje
> ze nasycone trucizna.

Ad hoc, tylko o niektórych:

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache
:ipSONLixCrEJ:www.cie.gov.pl/publikacje/ppwue_2007/S
ektor_cukierniczy/Akty%2520prawne/Unia%2520Europejsk
a/Dyrektywa_2003_114_WE.doc+%22na+owocach+cytrusowyc
h%22&cd=6&hl=pl&ct=clnk&gl=pl

"(11) Bifenyl (E 230), ortofenylofenol (E 231) i sól sodowa
ortofenylofenolu (E 232) są wymienione jako substancje konserwujące w i na
owocach cytrusowych w dyrektywie 95/2/WE. Jednakże wchodzą one w zakres
definicji "środków ochrony roślin" w dyrektywie Rady 91/414/EWG z dnia 15
lipca 1991 r. dotyczącej wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin [9].
Dlatego nie powinny wchodzić w zakres dyrektywy 95/2/WE. Państwa
Członkowskie i Komisja powinny podjąć wszelkie możliwe kroki w celu
zapewnienia, że nie ma luki prawnej w odniesieniu do tych substancji.
Pozwolenie na wprowadzenie do obrotu tych substancji jako środków ochrony
roślin powinno być przygotowane tak szybko, jak to możliwe.

(12) Dnia 4 kwietnia 2003 r. Komitet Naukowy ds. Żywności stwierdził, że
tymczasowa dopuszczalna dzienna dawka E 214 do E 219 estru metylowego kwasu
p-hydroksybenzoesowego oraz jego soli sodowej powinna być wycofana, jeśli
nie zostaną przedstawione dalsze dane dotyczące dawki i toksyczności."