Re: do ciasteczko-znawcow, alternatywa cukru

From: Chesky <c...@N...net.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: do ciasteczko-znawcow, alternatywa cukru
Date: Tue, 08 Mar 2005 23:04:26 +0100

Magdalena Bassett napisał(a):

> Nie znam przepisu wedlug ktorego je robisz. W moim przepisie jest duzo (...)
> gotujesz platki z maslem, cukrem itd? podaj ten przepis, wydaje sie nietypowy...
> (...)

zaden nietypowy, parenascie lat temu bardzo czesto ubustwiany, zreszta
do dzis nie raz na grupie pojawia sie przepis.
Ale do rzeczy, zacznijmy od tego ze porownujesz go do Twojego przepisu
ciasteczek finalnie pieczonych w piekarniku, stad tez w nim jajko, proszek itp.
Sa to ciastezcka bez pieczenia wiec odpadaja kombinacje z zoltkami, bialkami.
Zarys - garnek, z 8-10 lyzek mleka, szklanka cukru, rozstapiamy cukier,
gdy rozstopiony wrzucamy 1/4 kostki margaryny lub masla,
lyzek kakao'a jak kto lubi, aromat migdalowy, i na koniec platki owsiane
co do ilosci to do wycyrklowania samemu tak by "wypelnic" cala mase ale
by nie bylo za sypkie, najlepiej gorskie (drobno posiekane), dodajemy je stopniowo.
Niektorzy uprzednio juz zdejmuja z ognia mase, dodaja platkow i ciach na tace
lyzeczkami, ja skolei lubie stopniowo dodawac platkow by troszke w masie sie
gotujac zmiekkly.
Wracajac do sedna,,, miod raczej tez odpada, owszem zastapi cukier pod wzgledem
slodkosci, ale nie utwardzi ciasteczek jak cukier a o to wlasnie chodzi.
Piszesz jeszcze o slodzie z kaszy(barley malt) - nie mam pojecia co to jest??

pozdrawiam!