Re: lodowka - antybakteryjna czy z komora zerowa?

Data: 2007-08-03 08:41:53
Temat: Re: lodowka - antybakteryjna czy z komora zerowa?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

"czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> wrote in message
news:f8uo2k$t8m$1@inews.gazeta.pl...

> Zgadza się, wkładamy do lodówki przedmioty niesterylne, ale wracając do
> meritum - uważam, że w normalnych, domowych układach, dla zwykłego,
> przeciętnego użytkownika powłoka antybakteryjna jest kolejnym
"kusiołkiem".
> Przecież czymś się trzeba wyróżniać.
>
> Każdy z nas ma w domu lodówkę nie-antybakteryjną i jakoś nie jest ona
> rozsadnikiem bakterii i chorób. Nikt nie kupuje kalafiora mając w planie
> miesięczne przechowywanie go, nikt raczej nie spodziewa się w domu
kontroli
> [...]

Witaj Aniu!

Wyselekcjonowały się rasy lodówkowe różnych mikrobów - więc trzeba myć i
odkażać. Podałem czym, można tez chloraminą - wszystkie te roztwory nie
niszczą i nie barwią plastików. Można też używać gotowych środków
myjąco-odkażających. Ja podaję środki łatwo dostępne i tanie, na dodatek
często stosowane do innych celów (np. domowy wyrób piwa czy wina). Powłoki
antybakteryjne nie są tylko wodotryskiem...
Najlepiej żywność wkładac w oryginalnych opakowaniach, ale też warto
użyć pojemników czy słoików - łatwiej zachować czystość i ład w chłodziarce
czy zamrażarce.