Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Lozen <i...@n...spam.hotmail.com>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: nauka rysowania
Date: Sat, 14 Jan 2006 11:27:47 -0500
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 44
Message-ID: <dqb8q2$ll2$1@inews.gazeta.pl>
References: <dq2kho$5uj$1@news.onet.pl> <dq2o5r$n1v$1@inews.gazeta.pl>
<dq2s4h$1np$1@news.onet.pl> <dq2uae$ofb$1@inews.gazeta.pl>
<dq30pu$aa2$1@proxy.provider.pl> <dq3139$634$1@atlantis.news.tpi.pl>
<dq319c$aa2$2@proxy.provider.pl> <dq357p$him$1@nemesis.news.tpi.pl>
<dq35k9$3ur$1@news.onet.pl> <dq3adr$269$1@achot.icm.edu.pl>
<dq3agu$lg8$1@news.onet.pl> <dq3cb2$nsf$1@atlantis.news.tpi.pl>
<dq3eb2$357$1@news.onet.pl> <dq3g8l$meb$1@nemesis.news.tpi.pl>
<dq3mdn$1prm$1@news.mm.pl>
NNTP-Posting-Host: pcp0012010243pcs.selrsv01.pa.comcast.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1137256066 22178 68.84.54.232 (14 Jan 2006 16:27:46 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 14 Jan 2006 16:27:46 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <dq3mdn$1prm$1@news.mm.pl>
X-Accept-Language: en-us, en
X-User: insearch4myself
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.2) Gecko/20040804
Netscape/7.2 (ax)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:8154
Ukryj nagłówki
Nixe wrote:
>> Kurka, to ja wogóle dziwne dzieci mam, bo oba nie raczkowały.
>
> Moje też nie. Tzn. owszem, był jakiś etap przejściowy między
> leżeniem/pełzaniem a chodzenie, ale trwał tak krótko, że niemal
> niezauważalnie.
U mojej starszej tak bylo. Mlodszy duzo raczkowal (wczesnie tez
zaczal), nawet watpilismy w to ze wczesnie pojdzie.
>> Niedorozwoju nie zauważyłam.
>
> Ja również nie. Wręcz przeciwnie ;-)
> A również słyszałam, że jak dziecko nie raczkuje, to niemal kanał.
Znalazlam, ale po angielsku:
http://tinylink.com/?XtgTwkIDI7
Chodzi po prostu o to by obie polkule mozgowe mogly sie sprawnie ze soba
porozumiewac. Usprawnienie lacz gwarantuje, wedle tego artykulu, takie
rzeczy jak poczucie spokoju, harmonii, sprawniejsze czytanie,
pojmowanie, lepsza koncentracja i skupienie.
Najlepszy sposob na to by wszystkie lacza byly sprawne sa wlasnie
wszelkie cwiczenia w ktorych maja udzial obie strony ciala, tak jak
raczkowanie, chodzenie, plywanie.
Czyli winika z tego ze te dzieci ktore nie raczkowaly moga nadrobic
pozniej w chodzeniu, bieganiu itp, ze brak raczkowania nie jest jeszcze
wyrocznia i diagnoza ;)
BTW, moja starsza nie raczkowala, byl tam jakis krotki okres pelzania,
obecnie w szkole bardzo dobrze sobie radzi, dyktanda na 100% (dyktanda
takie jednowyrazowe ma co tydzien), kartowki z zadaniami z matematyki
glownie na 100%, raz na 95% (takie krotkie sa raz na dwa tygodnie,
dluzsze na 4 strony sa raz na 3 mies, ostatnie wlasnie bylo na 100%,
poprzednie na 95%), czyta w "zastraszajacym" tempie i ilosciach ;)
Mlodszy z kolei raczkowal sporo, duzo biega, ciagle jest w sumie w
ruchu, w lato z basenu nie moglismy go wiciagnac. Do szkoly jeszcze sie
nie wybiera i mysle, ze cale szczescie, bo z koncentracja u niego jest
po prostu do tylu.
U mnie jednym slowem teoria ma sie nijak do praktyki ;)
Kasia
|