Re: placek - makowiec

From: "michalek" <m...@g...com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: placek - makowiec
Date: Thu, 23 Dec 2010 09:20:02 +0100

"malgorzata" <m...@p...onet.eu> wrote in message
news:ieu2b7$rrn$1@news.onet.pl...
> Witajcie,
> przyjaciel zapytał mnie o przepis na makowiec w formie placka(czyli
> niezawijany). Nie mam. Oczywiście jest mnóstwo w Sieci, ale zależy mi, by
> podesłać mu coś sprawdzonego, łatwego i w miarę szybkiego w wykonaniu.
>
> Przepis na masę makową mam, ale jak to zrobić, by się trzymała podkładu
> (chyba z kruchego ciasta - tak mi się wydaje)?
>
> Liczę na Waszą pomoc i doświadczenie. Sprawa pilna, bo na Wigilię makowiec
> powinien być :)
>
> pozdrawiam
>
> Małgorzata

Jeżeli przepis na masę makową masz a ten ktoś potrafi ją smacznie
zrobić (pewnie każdy dom ma swoje modyfikacje - mnie na przykład
spodobało się gotowanie maku na mleku - delikatniejszy niż na wodzie)
to masz wszystko.
Klasyczne ciasto kruche 3:2:1 (mąka:tłuszcz:cukier) rozwałkowujesz
na placek możliwie cienki (pół palca?) na to wykładasz mak grubo
(dla tych co kochają mak - 2 palce?) i pokrywasz to wzorem w paski
lub kratkę z cieniutkich a szerokich wstążek z tego samego ciasta
kruchego, którego część sobie zostawiasz. I do pieczenia.
Po upieczeniu można polukrować. A do masy makowej polecam
dodawać (czego nie robią często) dużo orzechów i rodzynek.
Sorry za podawanie miar "palcowych" ale z centymetrem chyba
nikt po kuchni się nie porusza :) a na oko to ...

Zaraz mnie tu "zjedzą" różni kulinarni puryści ale ja TAK robię
i tej wersji będę się trzymał :)