Re: przyszłość wielkiej płyty

Data: 2008-03-12 10:08:12
Temat: Re: przyszłość wielkiej płyty
Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> Społeczeństwo się bogaci. Mam nadzieję, że tak będzie nadal. To co teraz
> jest luksuem za 10 lat będzie standardem. Teraz winda w 4 piętrowym bloku
> jest powiedzmy luksuem, ale nie będzie nim za 10 lat (swoją drogą już nie
> powinna być - kwestia niepełnosprawnych jest totalnym skandalem... ale to
> inna historia.). Natomiast standard wielkiej plyty bedzie malal, nie rósł.
> Sytuację ratuje lokalizacja, ok - nie wiadomo jak duży ma wpływ na
> sytuację, dlatego temat zostawiam.

A ty dalej swoje pitu-pitu bez ładu i składu. Piszesz, ze społeczeństwo się
bogaci? Tak, ale siła nabywcza przez ostatnie dwa lata gwałtownie zmalała,
bo ceny nieruchomości co najmniej podwoiły się. Do tego wzrosła inflacja,
podskoczyło oprocentowanie kredytów i realna siła nabywcza zmalała, a nie
zrosła.
A odnośnie nowego budownictwa to ludzie godzą się na niższy standard, ale
niekoniecznie za niższą cenę - patrz wielu developerów typu J.W. Destruction
czy najgorszy syf jaki kiedykolwiek widziałem Multi Hekk.
A co do standardu wielkiej płyty i jego coraz mniejszej atrakcyjności to
także się mylisz. W centrach miast jest bardzo dużo nienowoczesnych budynków
wielorodzinnych, które swoim standardem sa daleko w tyle jeśli chodzi o
porównanie do wielkiej płyty. I jakoś nikt się z tych domów na gwałt nie
wyprowadza, pomimo ze często są to budynki w stanie agonalnym. A jednak ceny
mieszkań w takich lokalizacjach są bardzo wysokie. A według ciebie nie
powinny być. Moim zdaniem dobrze położone budynki z wielkiej pyty maja
szansę na bardzo długi żywot i zainteresowanie.