szynka

11. Data: 2018-01-16 12:22:29

Temat: Re: szynka
Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Uprzedzając krzyki przeciw żelatynie: jest naturalną substancją i tak zawartą w
mięsie i błonach czy chrząstkach, ponadto zdrowa (na paznokcie i stawy). Warto
stwarzać sobie okazje do jej spożywania.

12. Data: 2018-01-16 14:54:38

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-01-16, i...@g...pl <i...@g...pl> wrote:
> Używaj żelatyny - wiąże mięso, utrzymuje wilgoć między włóknami, mięso
> pozostaje soczyste. Ja nawet boczek/roladę_mięsną przed zrolowaniem i
> osznurowaniem do pieczenia posypuję mieloną żelatyną. Kiedy się upiecze,
> gorące mięsi obciążam mocno (dooasowana deseczka, folia alu plus trzy
> kilo cukru np) i tak się studzi. Bardzo ładnie wiążą się warstwy ze sobą,
> podczas krojenia plastry są zwarte. Polecam żelatynę.

Ja chyba z tą żelatyną dałem ciała, bo zamiast ją zmieszać z mięsem suchą
to rozpuściem na gorąco w wodzie. Dam znać jak i poszło (jak już się znowu
za to zabiorę).

--
Marcin

13. Data: 2018-01-16 17:21:15

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Być może to jest przyczyna, ale nie sądzę. Skoro w ogóle ją zastosowałeś, to
dodatkowa woda chyba nie powinna spowodować suchości mięsa. Żeby nie dociekać,
wypróbuj przepis, który linkowałam - zobaczymy, jak Ci wyjdzie.

14. Data: 2018-01-29 08:08:53

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Czy mógłby ktos polecić jakiś niezbyt skomplikowany przepis na szynkę
> drobiową? Szynkowar mam.

Niestety nie pomogę w kwestii przepisu, bo nie korzystam z szynkowara,
ale pomyślałam, że to może dobry pomysł, żeby sobie takie coś sprawić.
Jaki masz szynkowar?
Po pobieżnym przejrzeniu oferty widzę, że są zazwyczaj stalowe lub
aluminiowe, ale pojawił się jakiś tescomy z tworzywa, niby nowość. Jaki
lepszy? Taki stalowy to można chyba też używać do pieczenia, czy nie?

Ewa

15. Data: 2018-01-29 17:47:56

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Do piekarnika - żaden. W szynkowarze stosuje się woreczki z wytrzymałej atestowanej
(przynajmniej w założeniach...) folii - do piekarnika tego raczej bym nie kładła.
Do zwykłego zastosowania (tj. gotowanie w woreczku) najlepszy aluminiowy wg mnie, ze
względu na dobre przewodnictwo cieplne. Mam aluminiowy.

16. Data: 2018-01-30 03:43:41

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-01-29, FEniks <x...@p...fm> wrote:

> [...]
> aluminiowe, ale pojawił się jakiś tescomy z tworzywa, niby nowość. Jaki
> lepszy? Taki stalowy to można chyba też używać do pieczenia, czy nie?

Stalowy pewnie można uzywać do pieczenia, jeśli nie będziesz używać
woreczków rzecz jasna, ale po co? :) Tam jest parę osobnych części,
zaświni się to, weź to potem doczyść.

A jak Ci się zdarzy przesadzić z temperaturą (o co może być trudno, ale
zawsze) to spręzyna dociskająca nie będzie już sprężyną.

Co do aluminium vs. stal, to ogólnie stal nierdzewna jest odporniejsza w
tym mechanicznie.

XL- Przewodnictwem cieplnym bym sie nie przejmował bo to wszystko jest
cienka blacha a czasy gotowania długie co robi tę różnicę pomijalną.
Mozna nawet argumentować, że niższe przewodnictwo pomaga stabilizowac
temperaturę w szynkowarze, co jest oczywiście równie pomijalne.

A mam taki klasyczny:
https://image.ceneo.pl/data/products/38245935/i-4hom
e-szynkowar-ze-stali-nierdzewnej-z-termometrem.jpg

--
Marcin

17. Data: 2018-01-30 08:25:48

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Stalowy pewnie można uzywać do pieczenia, jeśli nie będziesz używać
> woreczków rzecz jasna, ale po co? :)

Właściwie to nie wiem, ale gdzieś przy okazji szukania przykładowych
szynkowarów mignął mi przepis ze słowami "upiec w szynkowarze." Może to
po prostu niefortunne sformułowanie i wcale nie chodziło o pieczenie.

> [...]
> zawsze) to spręzyna dociskająca nie będzie już sprężyną.
>
> Co do aluminium vs. stal, to ogólnie stal nierdzewna jest odporniejsza w

W tym z tworzywa z tescomy zachwalają, że nie trzeba używać woreczków.
No ale tak jak piszesz, pewnie wtedy większy problem z myciem, chociaż
podobno można w zmywarce.

> [...]
>
> A mam taki klasyczny:
> https://image.ceneo.pl/data/products/38245935/i-4hom
e-szynkowar-ze-stali-nierdzewnej-z-termometrem.jpg

Dzięki!
I ogólnie jesteś zadowolony, sprawdza Ci się toto?

Ewa

18. Data: 2018-01-30 08:58:27

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-01-30, FEniks <x...@p...fm> wrote:
> W tym z tworzywa z tescomy zachwalają, że nie trzeba używać woreczków.
> No ale tak jak piszesz, pewnie wtedy większy problem z myciem, chociaż
> podobno można w zmywarce.

Nie nie, z myciem to problem byłby gdybyś w tym piekła. Przy plastikowym
piec nie będziesz a i umyjesz pewnie łatwiej niż przy metalowym.

e-szynkowar-ze-stali-nierdzewnej-z-termometrem.jpg

> Dzięki!
> I ogólnie jesteś zadowolony, sprawdza Ci się toto?

W sensie jako gar? Działa jak powinno więc chyba tak, ale też ze 3-4
razy użyte jak dotąd.

--
Marcin

19. Data: 2018-01-30 09:29:31

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Niby jak piec w szynkowarze? - przecież wtedy bez woreczka, a jak bez woreczka, to
sprężyna wyciśnie soki i tłuszcz.
W sztnkowarze woreczki to podstawa. Szczelnie zamknięte - zachowują zawartość i
pozwalają sprężynie stworzyć wewnątrz nich ciśnienie potrzebne do uzyskania
należytego efektu.
Szynkowar i pieczenie??? Bezsens.

20. Data: 2018-01-30 09:32:02

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
e-szynkowar-ze-stali-nierdzewnej-z-termometrem.jpg

> W sensie jako gar? Działa jak powinno więc chyba tak, ale też ze 3-4

Ja mam obecnie taki
https://image.ceneo.pl/data/products/33227108/i-biow
in-szynkowar-1-5kg.jpg
Używany na moje potrzeby dawniej raz na dwa trzy tygodnie, teraz
przynajmniej raz w tygodniu (produkcja na zlecenia przyjaciół :)
pozdr
Stefan

---
Avast.