Re: szynka

Subject: Re: szynka
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: FEniks <x...@p...fm>
Date: Tue, 30 Jan 2018 08:25:48 +0100

> Stalowy pewnie można uzywać do pieczenia, jeśli nie będziesz używać
> woreczków rzecz jasna, ale po co? :)

Właściwie to nie wiem, ale gdzieś przy okazji szukania przykładowych
szynkowarów mignął mi przepis ze słowami "upiec w szynkowarze." Może to
po prostu niefortunne sformułowanie i wcale nie chodziło o pieczenie.

> Tam jest parę osobnych części,
> zaświni się to, weź to potem doczyść.
>
> A jak Ci się zdarzy przesadzić z temperaturą (o co może być trudno, ale
> zawsze) to spręzyna dociskająca nie będzie już sprężyną.
>
> Co do aluminium vs. stal, to ogólnie stal nierdzewna jest odporniejsza w
> tym mechanicznie.

W tym z tworzywa z tescomy zachwalają, że nie trzeba używać woreczków.
No ale tak jak piszesz, pewnie wtedy większy problem z myciem, chociaż
podobno można w zmywarce.

> XL- Przewodnictwem cieplnym bym sie nie przejmował bo to wszystko jest
> cienka blacha a czasy gotowania długie co robi tę różnicę pomijalną.
> Mozna nawet argumentować, że niższe przewodnictwo pomaga stabilizowac
> temperaturę w szynkowarze, co jest oczywiście równie pomijalne.
>
> A mam taki klasyczny:
> https://image.ceneo.pl/data/products/38245935/i-4hom
e-szynkowar-ze-stali-nierdzewnej-z-termometrem.jpg

Dzięki!
I ogólnie jesteś zadowolony, sprawdza Ci się toto?

Ewa