Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!not-for-mail
From: "Carol" <c...@c...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: tragedia gimnazjalistki trochę z innej strony
Date: Wed, 1 Nov 2006 17:45:21 +0100
Organization: http://news.icm.edu.pl/
Lines: 32
Message-ID: <eiains$otq$1@achot.icm.edu.pl>
References: <ehob5s$5va$1@atlantis.news.tpi.pl> <ehog0d$652$1@news.onet.pl>
<3r215wltb4w6$.dlg@chomik1979.pl> <ehq4p0$u9j$1@news.onet.pl>
<ei0339$lk8$1@news.onet.pl> <ei9ql3$pa8$1@atlantis.news.tpi.pl>
<eia89n$b4n$1@achot.icm.edu.pl> <eiaa7n$kqt$1@atlantis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: chello062179022167.chello.pl
X-Trace: achot.icm.edu.pl 1162399293 25530 62.179.22.167 (1 Nov 2006 16:41:33 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 1 Nov 2006 16:41:33 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2869
X-Priority: 3
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-Antivirus: avast! (VPS 0644-4, 2006-10-31), Outbound message
X-MSMail-Priority: Normal
X-Antivirus-Status: Clean
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2869
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:19816
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Elske" <k...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
news:eiaa7n$kqt$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Albo świetni matematycy, którzy absolutnie nie radzą sobie z fizyką.
> Powiem więcej - to się nader często zdarza. Wg. Twojej metody każdy uczeń
> powinien mieć indywidualny tok nauczania a każda szkoła przynajmniej dwa
> razy więcej nauczycieli.
No ja to sobie wyobrażam tak, że zamiast dwóch równoległych klas o
niezmiennym składzie są równolegle się odbwają dwie lekcje z matematyki
(poziom wyższy i niższy), dwie z polskiego, biologii itd. I ktośtam chodzi
na wszystkie zajęcia dla bardziej zaawansowanych, a ktoś na wszystki dla
słabszych z wyjątkim dajmy na to chemii, a kto tak pół na pół, itd.
Organizacyjnie to chyba nie jest bardzo skomplikowane.
> No i naprawdę jestem ciekawa, jak byś określiła kto się do czego nadaje a
> do czego nie. Bo w wieku lat dziesięciu powiedzmy nie da się tego określić
> a potem może być za późno na zmianę, bo taki "humanista", który się jednak
> okazał "ścisły" może mieć zbyt duże zaległości, żeby ot tak zmienić sobie
> profil nauczania.
Taka ocena na przykład na koniec roku jakoś to określa, prawda? Masz z
trudem zdobytą tróję z jakiegoś przedmiotu - w następnym roku chodzisz ze
słabszymi na ten przedmiot. Masz piątkę uzyskaną z palcem w uchu - chodzisz
z zaawansowanymi.
No ale to i tak tylko moje gdybanie, bo reformąę szkolnictwa się nie będę
zajmować.
pozdrówka
Karolina
|