po co recepta?

następny post »
From: "toksol" <a...@w...pdi.net>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: po co recepta?
Date: Wed, 12 Jul 2000 19:40:17 GMT

Zrobil mi sie pryszcz na wierzchu dloni. Pani lekarz dermatolog za 40
zlotych powiedziala mi ze to uczulenie, dala recepte na masc ELOCOM.
Kupilem, posmarowalem, zeszlo. Powtarza mi sie to sporadycznie, srednio raz
na dwa miesiace po zetknieciu z niektorymi srodkami dezynfekcyjno -
kosmetycznymi. Trudno sie mowi! Po roku lub dluzej skonczyla mi sie ta
masc. W aptece nie chca mi sprzedac bez recepty. Mam isc do lekarza (czas
moj i lekarza, pieniadze, itp) Pytam - po co?
Jestem dorosly, moge kupic bez recepty rozne niebezpieczne przedmioty jak
noz, trutke na szczury, stryczek, kwas solny. Mam w domu cala apteczke
lekarstw pozostalych po chorobach moich i domownikow. Moglbym sie nimi
zatruc wielokrotnie gdybym chcial. Ale nie chce. Chce tylko kupic masc
Elocom. Nie moge bo podobno takie jest rozporzadzenie MINISTRA ZDROWIA.
Jakis urzednik w ministerstwie wie lepiej ode mnie co ja potrzebuje . I
bedzie mnie chronil przede mna! Skad ja to znam? On jest madry a ja glupi?!
Jego zdaniem powinienem stracic kilka godzin w spolecznej sluzbie zdrowia
(kto za mnie wtedy bedzie zarabial) lub wydac kolejne pieniadze w
przychodni prywatnej ( co dla mnie jest taniej).
Czy ktos to moze wytlumaczyc? Czy to towarzystwo nie napedza sobie nawzajem
klientow?
Chcialem strasznie narozrabiac ale w pewnej malej aptece pani aptekarka na
moja prosbe o sprzedaz uprzedzila tylko: ale bez recepty to bedzie
kosztowalo 19 zlotych. Powiedzialem: nie szkodzi, Mam juz masc na nastepne
poltora roku. Dziala bez zarzutu!
Nie chce mi sie rozrabiac.
Nastepnym razem wystapie do MINISTRA o osobista zgode na zakup przeze mnie
jednej tubki masci na krosty - bez recepty. I chocby mnie zbywali nie wiem
jak dlugo. to wyegzekwuje to!

Dziadek