Naleśniki na świeżym powietrzu

następny post »
From: Wiesiaczek <W...@v...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Naleśniki na świeżym powietrzu
Date: Mon, 23 May 2016 14:23:26 +0200

Zajrzałem dziś do składnicy złomu, bo szukałem kawałka materiału do
moich zabaw w majsterkowanie, i przypadkiem znalazłem krążek stalowy,
coś ok. 40 cm średnicy i wadze 11 kg.

Kupiłem za 16 zł i po oszlifowaniu brzegów, przeszlifowaniu powierzchni
położyłem na jednopalnikową kuchenkę gazową, której używam na mojej
werandce.

Wiadomo, naleśniki!

Ciasto zrobiłem klasyczne, mąka, jajko, mleko, woda sól i luu... na tę
płytę...
Rozprowadziłem takim śmiesznym patyczkiem, który sobie zrobiłem na modłę
taką, jaką widziałem we francuskich naleśnikarniach, a przewracałem
packą którą kupiłem w miasteczku za 1 zł 60 gr.

Owszem, naleśniki wyszły niczego sobie, płyta do smażenia sprawdza się
idealnie i smażenie na świeżym powietrzu to sama przyjemność:)

I teraz mam pytanie: Czy macie jakieś receptury, które sprawią, że
naleśniki będą powtarzalne, smaczne i nie będzie problemów z grubością
(konsystencja)?
Oczywiście naleśniki mają być deserowe - na słodko.

P.S. Zamierzam też tą płytę przetestować z mięchem, np, befsztyk lub
karkówka, co Wy na to?

--
Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach: