Re: Arszenik w ryzu

Data: 2018-09-15 17:00:34
Temat: Re: Arszenik w ryzu
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

Pan J.F. napisał:

> Ale czy ta masc byla jakos bardzo szkodliwa ?

Rtęć w aż tak wielkich ilościach obojętna nie jest. Chociaż
nikt od razu po posmarowaniu nie umarł (co bywa w opowieściach
o stłuczonych świetlówkach).

> Moze mniej niz te dolegliwosci.

No, Lenin umarł na syfa. I jeszcze wielu innych.

> No, jak kiedys patrzylem, to mi wyszlo, ze czysto teoretycznie, to
> wcale tak malo nie zawieraja ... ale termometr znacznie grozniejszy.

Wszystko to jednak miligramy. Tubka szarej maści to kilkadziesiąt
gramów metalicznej rtęci.

> A to faktycznie glupota ...

Głupota.

> a moze i nie ...

Jeszcze parę dodatkowych okresleń bym znalazł, ale szkoda mi na to czasu.

> Tak duzo rteci zawierala ?

Tak jak napisałem wczesniej: jedną trzecia masy.

Jarek

--
Maść na szczury, maść na szczury! | Smarujemy go palcami,
Wyciągamy szczura z dziury, | Pod pachami, za uszami.