Re: Cipomóżdże.

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Wed, 7 Jun 2017 18:01:51 -0700 (PDT)
<oh8726$60k$1@node1.news.atman.pl>
Subject: Re: Cipomóżdże.
From: j...@o...pl

W dniu środa, 7 czerwca 2017 08:39:02 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:
> Użytkownik <j...@o...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
> [...]
.pl...

a.pl...

========

> Ja się troszkę "wetnę" :-).

pewnie znowu powiesz to, co ja i tak mysle,
a ja Ci odpowiem tym, o czym Ty i tak myslisz:)

> [...]
> w naszym klimacie- nie przynoszą dochodów, bo dni, w których moga dostarczać
> energię do sieci jest niewiele. Szkody, jakie czynią w środowisku- duże. No
> ale gmina je stawia- bo "dostaje" na to pieniądze z UE. Zlecnia wykonują
> niemieckie firmy, używają niemieckich maszyn, narzędzi i podzespołów. Te
> pieniądze z nawiązką wracają do Niemiec, a w Polsce zostaje bezużyteczny,
> wrogi środowisku naturalnemu człowieka gadżet. Chcesz inne przykłady?
> Niestety, na zlikwidowanych stoczniach nie ma tabliczek, że zlikwidowane

to troche tak i troche nie tak.
budzet unii skierowany jest ku krajom biedniejszym,
a ze bogatsze kraje drenuja te mniej zamozne,
zeby zrekompensowac sobie ujemny bilans skladkowy
do wspolnoty europejskiej, to juz inna sprawa.
jednak gdyby Polska miala od dawna pronarodowy rzad,
to takiego drenazu mozna bylo w ogromnej czesci uniknac.
co do wiatrakow, to sprawa znana i opisywana
w internecie niejednokrotnie, choc w oficjalnych mediach
jakos przemilczywana; w kazdym razie nawet za rzadow
pisowskich w tvp o niej nie slyszalem.
u nas trzeba stawiac na geotermie, bo pod wiekszoscia terenu
mamy sprzyjajace ku temu warunki. tak tylko dodaje,
bo zapewne to wiesz.
wogole jesli cokolwiek chce sie wprowadzac, bo ekologiczne,
najpierw trzeba przeliczyc ile przy wyprodukowaniu i podczas
uzytkowania urzadzenia i calej dodatkowej infrastruktury,
zanieczyszczen wprowadzi sie do srodowiska.

co do przykladow, to nie musisz mi ich podawac:)
i nawet nie zawsze musi to prowadzic do likwidacji czegos tam;
wystarczy, ze Polacy odkupia za kika lat swoja wlasnosc
po kilkukrotnie wyzszej cenie, vide PKO.
ze stoczniami to chyba tez bardziej wina naszego rzadu,
niz unijnej niecheci, ale spierac sie nie zamierzam;
na dwoje po prostu babka wrozyla, choc wiadomo,
ze grala znaczonymi kartami:)
i sporo takich rzeczy dzialo sie bez unijnych dyrektyw.

pozdrawiam,
jacek