Re: Czubryca zielona

Data: 2017-02-09 12:01:50
Temat: Re: Czubryca zielona
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

Pani Ewa napisała:

> Schodząc nieco z tematu - ciekawe, jak sernik na zimno w wersji słonej
> by się sprawdził. Hm, może kiedyś spróbuję.

Sernik na zimno, taki galaretką żelowany? Nieraz się zastanawiałem,
dlaczego na to czasem "pascha" mówią. Ale lubię ten deser, zwłaszcza
gdy dobrze w bakalie zaopatrzony. Natomiast wszelkie galarety wytrawne,
te zimne nóżki, ozorki w marchewkę i groszek zdobne, ryby słodkowodne w
żelu zastygłe -- to wszystko budzi mój wewnętrzny sprzeciw. Podejrzewam,
że to efekt wczesnych skojarzeń. Słodycz w tę konsystencję wdrukowała mi
się już w dzieciństwie. Zatem jeśli na słono, jeśli pascha, to może już
taka jak Pan Bóg przykazał, z baranka? Z tym że ona nie może być z seram,
a to oznacza dalsze odejście od tematu.

Kiedyś podano mi rybę wegetariańską. Zmajstrowana była z selera i sera
(doceniam ponysł dobierania składników pod względem podobieństwa nazw).
Ona była w wydaniu "po grecku". Ale może pójść dalej tą drogą i spróbować
takiej ryby w galarecie. Przy odrobinie fantazji powinna się udać.

Jarek

--
Szuja -- pióra by pożyczyć od Anouilh'a
Szuja -- by opisać co to jest za typ