Re: Dyktafon - parędziesiąt złotych, a tyle radości...

From: "Harun al Rashid" <a...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
<dpdrgk$pkj$1@news.onet.pl> <dpe4n9$kmb$1@inews.gazeta.pl>
<dpe81v$8d4$1@news.onet.pl> <dpe8pg$g17$1@inews.gazeta.pl>
<43bab2d4$1@news.home.net.pl> <dpeh36$9st$1@news.onet.pl>
<43bbb9a8$1@news.home.net.pl> <dpgi9e$fe5$1@news.onet.pl>
<43bbd3ca$1@news.home.net.pl> <dpgkb2$n0a$1@news.onet.pl>
<dplbg0$3dp$1@opal.futuro.pl> <43be4255$1@news.home.net.pl>
<dpm7rb$hqg$2@opal.futuro.pl> <43c09828$1@news.home.net.pl>
<dpql3m$vtu$1@news.onet.pl> <43c2e683$1@news.home.net.pl>
<j...@g...news.tpi.pl>
<43c3ba04$1@news.home.net.pl>
<j...@g...news.tpi.pl>
<43c4e1a7$10@news.home.net.pl> <dq303b$g5a$2@news.onet.pl>
<43c53d07$3@news.home.net.pl> <dq3mr4$c7$1@news.onet.pl>
Subject: Re: Dyktafon - parędziesiąt złotych, a tyle radości...
Date: Thu, 12 Jan 2006 13:48:20 +0100

Użytkownik "kolorowa" napisała

> Wysoko-menadżerska to ona rzeczywiście nie jest, ale do przeciętnych też
> nie należy. Nie mam pojęcia, skąd wywodzi się Twoja teoria. Moja praktyka
> oraz praktyka nauczycieli uczących moje dzieci ma nieco odmienne zdanie.
> Nauczyciele są faktycznie z powołania. Jeśli chodzi o warunki pracy, to w
> zasadzie jedynym mankamentem jest kiepski dojazd.

A wiesz, ja to mogę o swojej (państwowej) powiedzieć :))
Teoria pochodzi z: dyskusji na szkoleniach - sporej ilości pytań ze strony
n-li z prywatnych szkół o etat - narzekań tychże osób (ale i pochwał, nie
będę taka ;)). Drugie źródło, to okres starań się o pracę (ale to już
ładnych kilka lat wstecz), miałam do wyboru kilka miejsc, w tym prywatnych i
nie przekonali mnie do siebie.

> Do matury nam jeszcze daleko. Ale przy wyborze podstawówki myśli się o
> gimnazjum. Trudno mi sobie wyobrazić, że któryś z rodziców naciskałby na
> stawianie lepszych ocen tylko po to, żeby je sobie powiesić na ścianie,

Naprawdę trudno? ;))
Kolorowa, nacisk na oceny jest wszędzie.

> [...]
> zarzuty ma większość, to z nauczycielem faktycznie raczej jest coś nie
> tak. Ale też nikomu nie zależy, żeby nauczyciel od razu wyleciał. Mamy to
> przerobione. Konkretnie wyglądało to tak, że najpierw zgadaliśmy się sami,
> a potem przekazaliśmy nauczycielowi, czego oczekujemy i jak wyobrażamy
> sobie rozwiązanie problemu. Nie było huzia na Józia, bo na nauczycielu nam
> zależało. Zresztą dyrekcja też nie zamierza rodzicom jeść z ręki. Jednak
> nasz rodzicielski wpływ jest istotny. I tu ewidentnie widać przewagę
> szkolnictwa niepublicznego nad publicznym.

I gratuluję szkoły. Dobry zespół i oby takich jak najwięcej. Są i inne
niestety.
BTW, kto to prowadzi: stowarzyszenie, kościół, osoba prywatna? (tak z
ciekawości, nie dla dyskusji)

--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.