Re: Dynia Ambar.

Date: Sat, 01 Nov 2014 08:48:32 +0100
From: Qrczak <q...@q...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Dynia Ambar.

Dnia 2014-11-01 00:52, obywatel XL uprzejmie donosi:
> Jeśli spotkacie w sklepie taką dynię
> http://gieldanasion.pl/photos/dynia-ambar-2423383736
.jpg
> [...]
> przy czym wyłącznie ta dynia nie kumuluje trucizn, świetnie się
> przechowuje.
> Dziś rozgotowałam jedną z moich osobiście wyhodowanych - była zupa dyniowa,
> niesłychanie aksamitna i zawiesista bez zagęszczaczy. Reszta puree pójdzie
> do słoików. Po ostygnięciu puree jest tak gęste, że trudno je nawet
> nabierać łyżką, radzę kłaść do słoi póki gorące. Będzie bardzo wydajne na
> zupę - potrzeba go ze dwa razy mniej niż innych odmian. Odmiana nr 1 na
> przyszły rok, nawet piżmowa i hokkaido spadły na miejsca 2 - 3 :-)

Dzięki za info.
W tym roku zażeram się hokkaido, ale może i tą wyczaję gdzieś.
BTW kiedy się kończy sezon na dyńki?
Chcę jeszcze trochę puree do zamrażary wepchnąć.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.