Re: Dzieci uczą się tego, czego doświadczają...

From: "JoannElle" <j...@w...go2.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci,pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Dzieci uczą się tego, czego doświadczają...
Date: Tue, 17 Oct 2006 15:30:28 +0200

"Wojciech Kulesza" <w...@n...org> wrote in message
news:eh2fea$2ig$1@inews.gazeta.pl...

> Użytkownik "gdaMa" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> A dziecko rozpuszczone? Czego się uczy?
> Bo dla takiego to pasują zdania:
> Dziecko otoczone wyrozumiałością uczy się cierpliwości.
> Dziecko chwalone uczy się wdzięczności.
> Dziecko akceptowane uczy się kochać.
> Dziecko otoczone aprobatą uczy się lubić siebie.
> Dziecko darzone uznaniem uczy się, że dobrze mieć cel.
> Dziecko żyjące w otoczeniu, które potrafi się dzielić, uczy się hojności.

Nie rozumiem - to znaczy, co to jest dziecko rozpuszczone? Takie, któremu
pozwala się na własną, spontaniczną aktywność?
Wiem za to, że znam wielu ludzi, których rodzice starali się "nie
rozpuścić", "wychować w szacunku dla starszych" i ciągle im powtarzali, że
"nie są pępkami świata". Wychowali czepialskie, wiecznie niezadowolone
potwory, które uważają, że wszyscy powinni spełniać jedynie słuszny
wzorzec - ten, który im wpojono - i zatruwają życie innym i sobie. Są dla
innych właśnie tacy, jacy ich rodzice byli dla nich.
--
Pozdrawiam :-) JoannElle

www.smoczajaskinia.republika.pl
GG:2137641