Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.
ipartners.pl!not-for-mail
From: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia...
Date: Wed, 7 Feb 2007 09:59:59 +0100
Organization: Internet Partners
Lines: 38
Message-ID: <eqc43g$3kd$1@news2.ipartners.pl>
References: <eqa6pu$57p$1@achot.icm.edu.pl> <eqa8ii$at3$1@nemesis.news.tpi.pl>
<eqa990$9vf$1@achot.icm.edu.pl>
<45c8a23f$0$13205$f69f905@mamut2.aster.pl>
<eqadms$jh6$1@achot.icm.edu.pl> <2...@c...fuw.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: mail.chorzow.um.gov.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news2.ipartners.pl 1170838448 3725 157.25.137.98 (7 Feb 2007 08:54:08 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: 7 Feb 2007 08:54:08 GMT
X-Priority: 3
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1807
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1807
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:25055
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Michal Jankowski" :
> Bosz... I to jest właśnie najlepszy sposób na to, żeby dziecko
> znienawidziło matematykę do końca życia. Niech sobie zakuwają ci, co
> nie są w stanie zrozumieć. Ale jak ktoś ma ten dar, że umie _sam
> policzyć_, to kazać mu zakuwać na pałę... Brr.
>
No właśnie.
Całkowicie zgadzam się z Tobą.
Mi jakoś na szczęście nie zdołano obrzydzić w szkole matematyki (mimo, ze
się musiałam uczyć tabliczki mnożenia do 20), a to dlatego że w VIII kl
trafiłam na znakomitego nauczyciela matematyki.
Na szczęście niedawno na spotkaniu absolwentów miałam okazję mu to
powiedzieć :-)
A tak w ogóle to nauka na pamięć tabliczki mnożenia nie jest matematyką.
To "kombinowanie" to właśnie matematyka.
Eulalka, proszę dbaj o to, żeby Ci córki nie zniechęcono.
;-)
Ze swoimi synami (a szczególnie starszym Michałem) miałam podobny problem.
Raz w tygodniu robiliśmy sobie "wieczorki matematyczne" kiedy to opowiadałam
mu o różnych ciekawostkach. Np na poziomie kl I podstawówki o ułamkach, o
liczbach ujemnych, potem na poziomie gimnazjum o liczbach zespolonych ;-)
I ciekawe, że podobnie jak dla Twojej córki zrozumienie tego nie stanowiło
dla niego żadnego problemu.
Na szczęście w liceum też trafił na znakomitego nauczyciela matematyki
(liceum to samo co moje, nauczyciel inny), a teraz jest na studiach i z
analizą matematyczną nie ma problemów.
Pozdrowienia.
Basia
|