Re: Dziękuję!

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Sat, 16 Sep 2017 20:12:24 -0700 (PDT)
<f...@g...com>
<59aa1cba$0$15198$65785112@news.neostrada.pl>
<9...@g...com>
<f...@g...com>
<1...@g...com>
<59b8666a$0$5155$65785112@news.neostrada.pl>
<59b86761$0$5151$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Dziękuję!
From: j...@o...pl

W dniu środa, 13 września 2017 01:01:54 UTC+2 użytkownik XL napisał:
> [...]
-homo-sovjeticus,t,350813,8.html

> [...]
> do ofiarowania. Bo wiele było przypadków o wiele bardziej pozytywnych,
> nie myślcie, że czuję się ofiarą, jednak ten opisany tutaj wg mnie jest
> wart zgłębienia. Olśniło mnie, kiedy zobaczyłam tu i złotą rybkę, i
> rybaka, i jego powrót do rozbitego koryta (którego nawet na myśl mu
> nigdy nie przyszło naprawić), bez wyniesienia z doznanego od rybki dobra
> żadnych pozytywnych wartości i nauki prócz pretensji do całego świata, a
> może najbardziej do samej złotej rybki, że śmiała przestać spełniać
> życzenia... Oto wg mnie cały sens tej pięknej bajki i moje jej

powazna dyskusja...
mowi sie, ze za dobroc los ci dobrocia odplaci.
ze okazana dobroc powraca.
moze i powraca, ale malo kiedy od ludzi.

marysia mowi:
ale jak to? przeciez za pomoc powinni byc wdzieczni.
ja zawsze mowie:
ciesz sie, jesli ci czegos zlego w zamian nie uczynia.

ona oczekuje i jakby wymaga wdziecznosci,
ja naprawde nigdy niczego w zamian nie wymagam i nawet nie oczekuje;
szczesliwy jestem, gdy nie obsmaruja mnie za to.

nawet bedac dzieckiem wiem dobrze, jak to jest z ta ludzka wdziecznoscia.

jacek