Re: Dziś w Trójce o diecieKwaśniewskiego

From: Mike <m...@s...net-nospam>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: Dziś w Trójce o diecieKwaśniewskiego
Date: Thu, 16 Oct 2003 12:32:39 +0200
<bmgj3d$7ef$1@nemesis.news.tpi.pl> <bmglce$n8h$1@news.onet.pl>
<bmgmkj$5h$1@atlantis.news.tpi.pl> <bmgr37$k5p$1@inews.gazeta.pl>
<bmgvpj$o4h$1@news.onet.pl> <bmhc5l$nmq$1@atlantis.news.tpi.pl>
<slrn.pl.booenv.197.michal_@unique_mike.computer>
<bmhlqh$dek$1@atlantis.news.tpi.pl>
<slrn.pl.booq3q.1fr.michal_@unique_mike.computer>
<bmjbc8$1rt1$1@foka.acn.pl>
<slrn.pl.boqisc.662.michal_@unique_mike.computer>
<bmk3ji$23q8$1@foka1.acn.pl>
<slrn.pl.borgb9.1m4.michal_@unique_mike.computer>
<bmlh9i$2nio$1@foka1.acn.pl>

Our newsgroup friend Rukasu wrote:

> Myślę że jak poszperać po sektach, to jakaś z 2 milionami wiernych się
> znajdzie. Może Hare-Kriszna? ;-)
:-))))

> Tak czy inaczej, drugą grupę znalazłem. Punkt dla mnie? ;-)
:-) Niech będzie.

> Niewątpliwie masz trochę racji - ale IMHO tylko trochę. Tkanka tłuszczowa
> powstaje także z białek i tłuszczów, bowiem synteza tłuszczów zaczyna się od
> acetylo-CoA. A acetylo-CoA to podstawowa jednostka "spalana" w naszym
> organizmie (w CKTK), "energetyczna" pochodna zarówno cukrów, jak i białek,
> czy tłuszczów. Inna sprawa, że samoregulacja syntezy tłuszczów w organizmie
> przebiega tak, że synteza hamowana jest przez dużą ilość tłuszczów.
Pisałem o "nadmiernej ilości" a nie o ogólnej możliwości syntezy tkanki
tłuszczowej. To, że może ona powstać z jakichkolwiek składników, to
oczywiste.

> Ale i
> tak jeśli wartość energetyczna spożywanych posiłków będzie za duża, a
> dokładniej: kiedy stosunek AMP do ATP spadnie, synteza tkanki tłuszczowej
> będzie zachodzić i tkanka tłuszczowa odkładać się BĘDZIE.
Fakt, ale nie w nadmiarze. Dlaczego? Bo nie możliwe jest praktycznie
przejedzenie się samym tłuszczem. Tj nie istnieje efekt "głodu
insulinowego", jak to ma miejsce przy cukrach. Żołądek mówi- "dość"
tłuszczu i jest dość. A w przypadku spożywania cukru, żołądek mówi dość,
ale ciało (krew) mówi- jeszcze, bo dopiero co obniżył się wysoki poziom
cukru. I dlatego właśnie ludzie tyją.

> A mówiąc prościej i na chłopski rozum: jak zjesz za dużo "energii" i w Twoim
> organizmie zrobi się z tego całe stadko energetycznych "cegiełek"
> (acetylo-CoA), to co się z nimi dalej stanie? No bo spalić ich się
> wszystkich nie da, doszłoby do przegrzania organizmu, w każdym bądź razie do
> znacznego wzrostu ciepłoty ciała. No to co z nimi? Bo jako te "cegiełki"
> długo istnieć nie mogą. :-(
Z tłuszczu nie zjesz za dużo energii bo... nie potrzebujesz :-)

> Czyli mówiąc jeszcze prościej: jak zjesz za dużo tłuszczu to i tak
> przytyjesz. :-D
Ale nie zjesz :-)

> Cóż, pozostaje mi uwierzyć Ci na słowo. A swoją drogą ciekawe zjawisko. Masz
> może jakiś pomysł jak je wyjaśnić?
Pewnie oklepaną insuliną. Zmniejszenie poziomu cukru we krwi, który to
poziom wzrasta po zjedzeniu pokarmu o wysokim IG (słodycze np.) powoduje
to, że organizm znów domaga się cukru, aby ten poziom podwyższyć. Zwróć
uwagę na to, że w takich sytuacjach kompletnie olewane jest rzeczywiste
zapotrzebowanie na energię- tj można się obżerać dopóki żołądek
fizycznie się nie zapełni do końca, ale zapełnić go batonikami- ciężko.
Odkąd jestem na DO (staram się w dodatku jeść cukry tylko o niskim IG),
nie czuję w ogóle potrzeby jedzenia słodyczy, mało tego- nie czuję
fizycznego głodu. Wcześniej- obżarstwo na maksa. I to nie autosugestia,
bo ile czasu po przejściu na DO można być zasugerowanym i zafascynowanym
nową dietą? Tydzień, dwa, pięć?

> Mam Ci to wyjaśnić z punktu widzenia fizjologicznego (w pierwszej kolejności
> spalanie glikogenu a nie tkanki tłuszczowej), czy psychologicznego (jak ktoś
> się "poświęcił" i zastosował dietę, to potem myśli że just jest spoko, że
> raz na jakiś czas może sobie pozwolić, że należy mu się nagroda, itp.)?
Nie, nie musisz niczego wyjaśniać. W przeszłości sam się wielokrotnie
próbowałem "odchudzać" i wszystko leżało w gruzach po kilku
dniach/tygodniach. Spalanie glikogenu też jest jasne. Ale widzisz-
piszesz o tym samym o czym ja- "nagroda" w postaci słodyczy. Na DO nie
trzeba się "nagradzać".

> OT:
> Najwyraźniej nie zdajesz sobie sprawy, że DOSTRZEŻENIE planety na tle
> odległej gwiazdy jest niemalże niemożliwe.
Wiem, że to bardzo trudne.

> Czy planety są, czy nie, trzeba
> wyliczać poprzez odpowiednie wzory, opierające się na słabo widocznych
> zaburzeniach grawitacyjnych. Najczęściej trzeba spekulować. Te kilka planet,
> które do tej pory poza układem słonecznym znaleziono, to planety wpierw
> wyliczone, a dopiero potem dostrzeżone (a i tak tylko kilka z "wyliczonych"
> udało się wypatrzeć). Czyli innymi słowy: to że nie "natrafiliśmy" nie
> znaczy że ich nie ma! :-)
Zgadza się, ale podałem tylko hipotetyczną sytuację.

> Spoko, chciałem Cię "lekko" sprowokować. Chodzi mi o to, że w sprawie DO to
> wszyscy błądzimy w mgle. Żadnych danych nie ma, a jeśli nie ma danych, to
> można się jedynie DOMYŚLAĆ jak wygląda całościowy obraz. A domyślanie się to
> trochę mało. :-(
Kwaśniewski pisał ostatnio, że w Jastrzębiej Górze przebywało ponad 5000
osób, 90% z cukrzyków wyleczyło cukrzycę itd. Krystyna wysłała to
niedawno w wątku bodajże "Prawda o ŻO". JAKIEŚ dane są.

> Sam przecież wiesz, że to nie takie proste. Bardzo trudno jest bez
> kompleksowych badań porównawczych wykazać przyczynę śmierci.
Za to bardzo łatwo napisać na całą Polskę, że umarła przez dietę i już.
Zdanie później, że lekarze ostrzegają przed ww. dietą i już mamy gotowe
opinię społeczeństwa na temat tłuszczu. To TY podałeś tę notatkę jako
rzekomy przykład szkodliwości diet low carb, a nagle sam piszesz, że
ciężko wykazać przyczynę śmierci. No to jak? Po co podawałeś ten link?

--
Mike
-> Jeżeli wysyłasz do mnie list, usuń -nospam z adresu.