Re: Kiedy kazirodcy płodzą niepełnosprawne dzieci...

następny post »
From: "LeoTar" <l...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.biologia,pl.sci.medycyna,pl.sci.psychologia
Subject: Re: Kiedy kazirodcy płodzą niepełnosprawne dzieci...
Date: Tue, 21 Oct 2014 16:45:43 +0200

Od: "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl>
Data: 21 października 2014 15:33

Dnia Tue, 21 Oct 2014 13:35:39 +0200, LeoTar napisał(a):

>Niby dlaczego dzieci mają być uczeni nie przez fachowców od propedeutyki
>tylko przez laików jakimi są rodzice?

Dlatego, że dzieci od samego urodzenia uczą sie od swoich wzorców, swoich
rodziców obserwując, nasladując i doświadczając z rodzicami. To rodzice mają
na samym początku nieograniczony kredyt zaufania u dzieci, który trwonią nie
ukazując dzieciom pełnej prawdy o swoim zyciu w najważniejszej sferze
swojego zycia, czyli o swoim zyciu seksualnym. Bo nasze zycie seksualne to
najważniejsza sfera naszego życia patrząc z pozycji Bytu i zachowania
gatunku.

>Jakoś w przypadku matmy czy geografii nie masz wątpliwości.

Co innego wiedza o zyciu seksualnym a co innego wiedza, która równie dobrze
można opanować wykorzystując ineternet; wiedza, która pozwala nam poznać
świat i zachowania innych ludzi. Ten zakaz pozwolił nam wyjść z całkowitej
niewiedzy do obecnego stanu gdyż sprzyjał rywalizacji między ludźmi i
rozwojowi cywiulizacyjnemu społeczeństw. Ten sam jednakże zakaz prowadzi do
całkowitej zagłady, gdyż dążenie do sprawowania władzy nad innymi czyni
mozliwym uzycie w tej rywalizacji bomb jadrowych, które dokonaja zniszczenia
naszego globu. Pozyskiwanie nowej wiedzy to nasza chluba i udręka zarazem.
Albo wyeliminujemy przemoc z naszego życia albo zginiemy wszyscy. A ten
subtelny zakaz jest najgłębiej ukrytą formą przemocy rodzica w stosunku do
dziecka.

>Ja byłbym za tym by uczyli zarówno rodzice
>(czego nie czynią powodowani wstydem) jak i szkoły (czego nie czynia
>powodowani fałszywą do szpiku kości moralnością katolicką), każde w miarę
>potrzeb dziecka, które to potrzeby na pewno się ujawnią w trakcie
>dorastania.

Na taka "protezę edukacyjną" zgadzam się w okresie przejsciowym od
niewolnictwa do wolności absolutnej, czyli do świata wolnego od wszelkich
zakazów. Jakkolwiek by na to jednak nie patrzeć to nawet jeden zakaz
produkuje niewolnika, gdyż ktoś (pan) nadzoruje dochowanie tego jedynego
zakazu. I kiedyś ten zakaz musi zostać usunięty.

>Czytałeś "Zimę" Ursuli LeGuin? Wiele z obrazu przedstawionego
>tam społeczeństwa można by zaadaptować do naszych potrzeb.

Nie czytałem, ale spróbuję znaleźć na to czas. :-)

>Ignorujesz tu całkiem prawidłowości rozwojowe naszego gatunku.
>Nigdy takie ignorowanie naszemu gatunkowi nie wyszło na dobre.

Jeżeli za prawidłowości uważasz postępowanie zgodnie z tradycją to zwróć
uwagę na to, że takie postepowanie (zgodne z tradycją) zawsze kończyło się
jakąś formą destrukcji na mniejsza lub wieksza skalę. Moja propozycja
wynikiem odrzucania kolejnych pytań DLACZEGO na drodze ku wyeliminowaniu
przemocy z zycia człowieka. Przyznasz, że przemoc jest tym elementem w zyciu
ludzi, który nie podporzadkowuje się żadnym regulacjom i próbom poskromienia
jej. Jakkolwiek by na nią nie spojrzeć to zawsze prowadzi do zagłady.
Wszystko to co wymyslił rywalizujący o dominację człowiek jest produktem
zakazów, a jedynym zakazem, który pozostał do usunięcia na drodze ku
wolnoiści od przemocy jest zakaz inicjacji9 seksualnej dzieci przez
rodziców - wszytskie inne zakazy juz obalono. I co? I nadal mamy do
czynienia z eskalacją przemocy na skalę globalna. Co nalezy zrobić? Według
mnie usunąć ten ostatni zakaz.

>Nie znam żadnego
>ludzkiego społeczeństwa w którym bycie partnerem seksualnym własnego
>dziecka było by dopuszczalne a tym bardziej było by normą. Wręcz
>przeciwnie, we wszystkich społeczeństwach oczekuje się po młodych by się
>usamodzielnili i znaleźli partnera seksualnego wśród rówieśników.

Ja nie proponuję partnerowania dziecku z rodzicem chociaz i takie
rozwiązanie uważam za do przyjęcia w świecie wolnym od wszelkich zakazów. Ja
pisze o tym co dla dziecka jest najważniejsze, czyli o pierwszym
doświadczeniu, każdym doświadczeniu. O doswiadczeniu dziecka z jego z
wzorcem czyli rodzicem. Pierwsze doswiadczenie jest najważniejsz gdyz staje
się wzorem dla doświadczeń następnych. Jeżeli pierwsze doswiadczenie niesie
ze sobą chociażby cień niepewności wówczas przestaje być wzorcem a staje sie
jednym z wielu doświadczeń, wśród których dziecko poszukuje doskonałości.
Ale nie może go znaleźć bo nie ma wzorca, który by zaakceptowało ze względu
na brak zaufania do tegoż wzorca różnego od rodzica.

A to, że żadna kultura nie stosowała takiego rozwiązania nie jest argumentem
przeciwko. Jest jedynie dowodem na to, że pierwsi rodzice nie wiedzieli
czego mają nauczyc swoje dzieci gdyż nie było nikogo kto by im taka wiedze
przekazał. To właśnie ukrywa Biblia pod postacia drzewa wiedzy i zycia oraz
zakazanego owocu.

Pozdrawiam
Władek Tarnawski, LeoTar