Re: Kochaj bliźniego swego, jak siebie samego...

From: i...@g...pl
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Kochaj bliźniego swego, jak siebie samego...
Date: Mon, 5 May 2008 01:34:29 -0700 (PDT)

On 5 Maj, 03:15, "Gosia" <G...@B...com> wrote:

> Przechodź spokojnie przez hałas i pośpiech i pamiętaj, jaki spokój można
> znaleźć w ciszy. O ile to możliwe, bez wyrzekania się siebie, bądź na dobrej
> stopie ze wszystkimi.

Na dobrej - zawsze jestem z ludźmi, omijam tylko chamstwo :-)

> Wypowiadaj swoją prawdę jasno i spokojnie i wysłuchaj innych, nawet tępych i
> nieświadomych, oni też mają swoją opowieść. Unikaj głośnych i napastliwych,
> są udręką ducha.
> Porównując się z innymi, możesz stać się próżny lub zgorzkniały, zawsze
> bowiem znajdziesz gorszych i lepszych od siebie.
> (....)
>
> "Desiderata"
>  Chodzi mi o fragment;     "..wysłuchaj innych, nawet tępych i nieświadomych
> , oni też mają swoją opowieść. "

Ależ wiem o tym :-)
Podobnie jak swoją opowieść ma każde drzewo...
Jednak ludzkie opowieści nie muszą mi się podobać, jak leci. Mam wybór
- po to dostałam rozum.
Czasem lepiej więc ucho przyłożyć do drzewa i posłuchać, co ma do
powiedzenia.