Płatki ułatwiają życie :-)

11. Data: 2016-08-05 06:56:36

Temat: Re: Płatki ułatwiają życie :-)
Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.08.2016 o 19:57, Animka pisze:
> Sorry. Po to robię gołąbki w kapuście, żeby czuć w smaku kapustę, a nie
> selery.
> Z kolei ja robię tak jak robiła moja mama :-) Każdy ma jakieś
> przyzwyczajenia :-)

Pozwolę sobie poprzeć tezę, że jak się robi gołąbki w kapuście to ma być
czuć właśnie kapustę.
To samo dotyczy innych potraw, gdzie "kucharz" robi wszystko, żeby zabić
smak podstawowy.
Przykładem jest tatar, gdzie niektórzy dodają kapary, musztardę lub, o
zgrozo, maggi!
Dla mnie tatar ma smakować jak surowe mięso! Dla siebie doprawiam tylko
solą i pieprzem.

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

12. Data: 2016-08-05 10:04:25

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <a...@t...wp.pl> wrote:

> Sorry. Po to robię gołąbki w kapuście, żeby czuć w smaku kapustę, a nie
> selery.
> Z kolei ja robię tak jak robiła moja mama :-) Każdy ma jakieś
> przyzwyczajenia :-)

Rozumiem, że bigos też robisz z samej kapusty, żeby czuć w smaku kapustę, a
nie wino, śliwki, przyprawy, miód i grzyby :->

--
XL

13. Data: 2016-08-05 10:04:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesiaczek <W...@v...pl> wrote:

> [...]
> zgrozo, maggi!
> Dla mnie tatar ma smakować jak surowe mięso! Dla siebie doprawiam tylko

W sumie nie wiem wobec tego, po co go w ogóle siekasz - złap kawałek wołu i
posyp solą :->

--
XL

14. Data: 2016-08-05 12:12:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 5 Aug 2016 06:56:36 +0200, Wiesiaczek napisał(a):

> Dla mnie tatar ma smakować jak surowe mięso! Dla siebie doprawiam tylko
> solą i pieprzem.

Czyli powinieneś jak Tatarzy: płat żywego mięcha pod siodło plus sól z
końskiego potu, dla nich jedyna dostępna przyprawa i konserwant 333-|

15. Data: 2016-08-05 13:14:56

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-08-05 o 06:56, Wiesiaczek pisze:

> [...]
> zgrozo, maggi!
> Dla mnie tatar ma smakować jak surowe mięso! Dla siebie doprawiam

A olej i cebula?

--
animka

16. Data: 2016-08-05 13:18:27

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-08-05 o 10:04, Ikselka pisze:

> Rozumiem, że bigos też robisz z samej kapusty, żeby czuć w smaku kapustę, a
> nie wino, śliwki, przyprawy, miód i grzyby :->

Może być, ale nie musi. Miód odpada w podskokach. Oczywiście jeszcze
mięsko wołowe i kiełbaska pokrojone na kawałeczki.

--
animka

17. Data: 2016-08-05 13:20:17

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rozumiem, że bigos też robisz z samej kapusty, żeby czuć w smaku kapustę, a
> nie wino, śliwki, przyprawy, miód i grzyby :->

Te przyprawy to maggi? Nigdy czegoś takiego nie kupię.

--
animka

18. Data: 2016-08-05 13:21:34

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W sumie nie wiem wobec tego, po co go w ogóle siekasz - złap kawałek wołu i
> posyp solą :->

Mieso na tatar się sieka, czy mieli w maszynce? Ja mielę. Czasami 2 razy.

--
animka

19. Data: 2016-08-05 13:27:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 5 Aug 2016 13:18:27 +0200, Animka napisał(a):

> Może być, ale nie musi. Miód odpada w podskokach.

W PRAWDZIWYM bigosie obowiązkowe. Ty po prostu kapuchę gotujesz.

20. Data: 2016-08-05 13:30:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 5 Aug 2016 13:20:17 +0200, Animka napisał(a):

> Te przyprawy to maggi?

Nie wiesz, że bigos się PRZYPRAWIA? - pieprz, ziele angielskie, liść
laurowy, łyżeczka musztardy (czyli gorczyca), jałowiec, goździki, kminek,
nieco majeranku, czosnek, czasami też nieco imbiru...

Weków nie ma nigdzie!
Znalezione
cukinia lub kabaczek - najlepszy przepis
Bób prażony
Dedykacja