Re: "Schabowe"

From: FEniks <x...@p...fm>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: "Schabowe"
Date: Thu, 28 Mar 2024 18:34:36 +0100

> Ponownie mam podobne odczucia - bardzo trudno dostać obecnie takie,
> które smakują jak te dawne. Jeszcze z 15 lat temu jakby nie było z tym
> wiekszego problemu. W tej chwili trzeba trafić. A rok temu, jak się
> tradycyjnie zaopatrywałem na powrót do terenów bezkiełbasowych to
> niestety nie trafiłem. Najpierw kupiłem sobie jakies dziwne drobiowe z
> tzw. metra, i to w ogóle była porażka - mam wrażenie, że część wytwórców
> uważa, że jak zmniejszą średnicę i wpakują w to coś w stylu śląskiej, to
> już jest kabanos. A potem na powrót nakupowałem w zgrzewkach, chyba
> [...]

Wtrącę tu swoje 3 grosze - całkiem niezłe są kabanosy z Krakusa, ale nie
te cieniutkie z dodatkami smakowymi, a te grubsze, "tradycyjne" czy
"klasyczne" się zwą, pakowane próżniowo bodajże po 6 sztuk, czuć w nich
kminek. Niestety odkąd weszły do sieciówek, to jakby lekko tracą na
jakości. Poza tym trzeba poszukiwać u lokalnych małych producentów. Od
czasu do czasu w "moim" osiedlowym mięsnym kupuję takie, też dobre, choć
generalnie wędlin kupuję bardzo mało.

Ewa