Re: Wielkanocne reminiscencje :-)

From: stefan <s...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Wielkanocne reminiscencje :-)
Date: Sun, 8 May 2016 01:41:36 +0200
<s...@f...lasek.waw.pl>

> Byłem przekonany, że to u mnie jest z tym kiepsko. Ale widzę, że jeszcze
> nie aż tak bardzo, jak by mogło być. Karczek od kurczaka, to ja jeszcze
> odróżnię.
>
> Teraz mi sie przypomniały czasy, kiedy jeszcze oglądałem telewizję. Film
> taki dawali, serial właściwie, "Szogun". Przez kilka odcinków było o tym,
> że ptak powinien trochę powisieć, żeby skruszał. Chodziło tam bodaj o
> bażanta, nie o qrczaka, ale drób, to drób. Tam też powstał spór wokół
> tego kruszenia. Wyłoniło się stronnictwo, które uważało, że proces nadto
> [...]
Co do bażanta - byłem sporym podrostkiem na etapie modelarstwa
lotniczego i wtedy poznałem pana Janusza Meissnera. Kolega miał ojca,
który polował w tym samym kole co Autor i mnie parę razy zabrał. Pan
Janusz już wtedy nie strzelał, ale był przemiłym opowiadaczem. I właśnie
wtedy opowiadał mi o bażantach, cietrzewiach, przepiórkach, słonkach na
Garbie Tęczyńskim - po ustrzeleniu (przypominam polowania późnojesienne,
Hubertus itp- wieszało się bażanta na ganku aż mu się na końcu dzioba
utworzyła mała przeźroczysta kropelka płynu. To była pewna oznaka
dostatecznej skruszałości ptaka i przydatności nazwijmy
kuchenno-jadalnej. Jak się udało kupić u Hawełki bażanta to se tak
wisiał za oknem... Zajączek tyż.
Co roku na Salwatorze świecę im ogienek pamięci, całej rodzinie
Meissnerów...
pozdr
Stefan