Re: Z łezką w oku.

Data: 2018-03-02 18:37:23
Temat: Re: Z łezką w oku.
Od: Trybun <c...@j...ru>

W dniu 2018-02-28 o 20:45, XL pisze:
> Nie umieją palić w piecu chlebowym - za krótko i za ostro palą, więc po
> prostu piec jest za gorący i chleb się od razu zbytnio spieka na
> powierzchni, a dalej rośnie już tylko w środku, bez zwiekszania objętości,
> co skutkuje utwardzoną warstwą wierzchnią, w efekcie zaś twardą, przypaloną
> skórką. Dlatego kiedyś pieczono go na liściach kapusty - dawało to w
> poczatkowej fazie pieczenia sporo pary. Dziś praktykuje się wkładanie do
> gorącego pieca razem z chlebem - płaskiego naczynia z wodą.

Trudno odgadnąć co jest przyczyną takiego stanu rzeczy. Stare
gospodynie,  pieką chleb od dawna, tak że je trudno podejrzewać o jakąś
fuszerkę.

> Chleb trzeba zaraz po wyjęciu z pieca posmarować kawałkiem słoninki albo
> chociaż wodą z solą i natychmiast po tym okryć cały grubą ściereczką lnianą
> czy obrusem aż do wystudzenia.

A jak to w ogóle jest że ten ze sklepu ma przeważnie bardzo cienką
skórkę a ten domowego wypieku jak słoń, czym to idzie? Jakieś ekstra
dodatki typu chemia w tym sklepowym?