Re: Złośliwość rzeczy martwych.

From: de Renal <f...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Złośliwość rzeczy martwych.
Date: Sat, 5 Dec 2009 11:25:56 -0800 (PST)

flyer wrote:

> Że co, filozofia dotyka życia? A nie łaska bez pomocy filozofii jego
> dotknąć? W sumie nawet Ci się to udaje np. poprzez zastosowanie słowa
> Baranie, co może wskazywać na to, że filozofię traktujesz
> instrumentalnie i też w życiu nie stosujesz jej nakazów lub nie wierzysz
> w jej skuteczność. Wolisz swojskie życiowe zachowania w stylu "baranie".
>
> A jak już zeszliśmy na mury i barany, to przypominam sobie sytuację,
> kiedy prowadzony przeze mnie pijany człowiek, nagle wykonał zwrot o 90%,
> pochylił się i z baranka przyładował w mur - czyli jednak mur co
> [...]

Ból i przyjemność= najstarsze regiony mózgu, podstawa rzeczywistości=
przyjemność której oczekujesz jest ucieczką, bo by nie wolno było
nikogo skrytykować.
Schopenchauerowi chodziło o to że mur urzeczywistnia mnieszą siłę
życia niż kolumna
, tak jak wilk jest silniejszy od myszy, tak jak proste nogi są
wytrzymalsze od skrzywionych rozlazłych, matołem jesteś niesamowitym.