Re: bób suszony - jak suszyć?

Data: 2009-07-16 18:59:51
Temat: Re: bób suszony - jak suszyć?
Od: medea <e...@p...fm>

Qrczak pisze:

> Truskawki - te najładniejsze - w całości, najpierw na tacce, potem
> przesypuję do torebek.

Rozumiem, że przepłukujesz najpierw. Nie są potem posklejane lodem? Może
dobrze osuszasz? Qrcze pióro, dużo roboty z tym mrożeniem. ;)

> Poza tym: porzeczki czerwone i czarne, jagody i borówki (przepłukane i
> osuszone, w pojemnikach plastikowych, np. takich po lodach).

To jest myśl - jagody, porzeczki. Widziałam dziś na targu.

A' propos jagód pytanie do ogółu - do pierogów z jagodami jakoś
specjalnie je należy przygotować, czy nadziewać wprost? Ja zwykle
nadziewam takimi surowymi bez niczego, ale płaskie pierogi wtedy
wychodzą i sok się z nich wylewa. Takie sklepowe nie mają tej
przypadłości, więc może jest jakiś sposób.

> Z tego, co wiem, można i agrest, ale ja nie przepadam, więc nie
> przechowuję.

Agrest może się przydać do pleśniaka. Jak dostanę jeszcze gdzieś, to też
zamrożę. W sumie to mrożenie lepsze jest niż zaprawy. Słoiki z
konfiturami morelowymi i powidłami od zeszłego roku stoją u mnie prawie
nieruszone.

> Z warzyw to tylko porcje zieleniny włoszczyznowej sobie robię, takie na
> raz do gara: por, całe "gałązki" liści selera i pietruszki. Plus dużo
> posiekanego koperku, natki pieruszki, lubczyku, bazylii i mięty (w
> pojemnikach).

A do czego używasz tej zieleniny? Muszę coś zmienić z swojej kuchni.

> Ostatnio mroziła szpinak (całe liście)

O nie, ze szpinakiem to nie chciałoby mi się bawić. Wolę kupować gotowy
mrożony. A od kiedy pojawił się hortex w brykietach, to już w ogóle.

> Kalafior i brokuły IMO jadalne tylko wtedy, jak gotowane były z postaci
> "świeżej".

No właśnie, ja mroziłam podgotowane. Nie rozciapywały się wprawdzie, ale
smak miały przedziwny. To były moje pierwsze mrożonki, narobiłam się
przy nich okrutnie, a efekt mnie dobił.

> Poza tym mam mały zamrażalnik.

A ja mam dość spory, ale zapełnia się tylko w okolicach świąt. Nie
jestem przyzwyczajona do domowych mrożonek, a to wygoda, jeśli się umie
je zrobić.

Ewa