Re: posłanie dla nadwrażliwych

From: "i...@g...pl" <i...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: posłanie dla nadwrażliwych
Date: Sat, 31 May 2008 21:09:13 +0100

Dnia Sat, 31 May 2008 11:54:38 -0700 (PDT), J-23 napisał(a):

> Ale co mam rozumiec? Napisalem ze dobry stan konta wplywa na moje
> samopoczucie.

Nie tak napisałeś. Zmieniasz sens i postać.
Napisąłeś dokładnie, że "Nic bardziej nie poprawia mojego samopoczucia, jak
wysoki stan konta w banku."
NiC BARDZIEJ. Czyli to jest dla Ciebie jedyny przyczynek do sczęścia - mieć
wysoki stan konta.
Wyraziłeś się jasno. Wolno Ci tak czuć, ale nie wiń mnie, że się temu
sprzeciwiam, i to dość humorystycznie zresztą.

> Wszystko! Jak mozna z takiego stwierdzenia wysnuć
> wniosek ze nie interesuja mnie imponderabilia? Czy Twoim zdaniem
> czlowiek kulturalny i swiatly koniecznie musi byc biedny?

Czy ja to gdzieś powiedziałam? - sama biedna też nie jestem. Tyle, że stan
konta uważam za rzecz towarzyszącą szczęściu, a nie sprawczą.

> [...]
> Wszystko! Ze ktos tam na lozu smierci doszedl do wniosku ze ma
> pieniadze na koncie, a nie wykonal jakich tam zadan, ktore by mu dalo
> wieksza satysfakcje, to nic nie znaczy. Biedak na lozu smierci rowniez
> moze zalowac ze nie dokonal wielu waznych dla niego spraw, i umiera w
> biedzie. Poza tym, to na lozu smierci sprawy doczesne traca znaczenie,
> jak sadze. Zatem na Twoje pytanie "a po smierci" nie mam odpowiedzi.
> Wiem jedynie co jest w miedzy czasie, czyli po narodzinach, i przed
> smiercia. Jak masz jakas wiedze o samopoczuci po smierci to jestem

Czepiasz się słówek - nie wiem, nie wyczuwasz w nich filozoficznego
znaczenia, prowokacji do myślenia?
Dlatego napisałam, że jesteś ograniczony. Tzn dosłowny. Dosłowność w
ludziach mnie męczy, bo nie można ich prowokować do szerszych wniosków, do
korzystania ze swobody myśli.