Re: pyry z gzikiem

Data: 2020-11-26 17:54:22
Temat: Re: pyry z gzikiem
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

czwartek, 26 listopada 2020 o 09:17:04 UTC+1 dwa cepeliny napisał(a):
> Tradycyjny obiad dla Niemiec to pyry w romertopfie ?
>
> PS:
> https://www.youtube.com/watch?v=O7t8va11ZGM&list=PLk
AM3m1E_xeXx8TsPAS_mc5G1l5JqfVSz&index=3
> Czyj chleb jem tego piosenki spiewam....
Nie. Pieczone ziemniaki to tradycyjne danie dla Ameryki Łacińskiej. Z tamtad zostały
przywiezione do Europy w XVII wieku. Naturalny obiad dla niemca to też kasza.
Radosław Kotarski zrobił program o podróżowaniu po Polsce w XVI, XVII wieku. Były
wtedy ówczesne motele z barami szybkiej obsługi. Zintegrowana ze stołem miska nie
była wynalazkiem Barei w Misiu. On skopiował stare rozwiązanie i użył współczesnych
środków technicznych. Kotarski zrobił film z jakiegoś skansenu w którym był taki
stary motel że stołem. Podstawowym daniem śniadaniowym była kasza na wodzie. Zrobili
mu porcje według oryginalnego przepisu. Miał problem ze zjedzeniem jednej łyżki.
Chleb jeszcze wtedy jeśli. Odtworzyłem oryginalny przepis na chleb. Raptem to trzy
składniki. Woda i sól są powszechnie dostępne. Problemem była mąka. Ze starych opisów
i receptur wynikało że robili z mąki pszenno żytniej z otrębami bardzo grubo
mielonej. Dziwić się nią ma co bo na żarnach poznańskiej tortowej czterysta
piecdziesiatki zrobić raczej się nie dawało. Znalazłem wyrób mąko podobny używany do
robienia paszy dla świń. Tak zmielone a raczej zmiażdżone nasiona zboża jakoś się
nazywaja ale nie jestem ze wsi i zapomniałem. Z samego tego wynalazku chleb nie był
super smaczny chociaż zjadliwy. Ale po zmieszaniu 1/3 z mąka pszenna wychodzi super
chleb. Od kilku lat tylko taki piekę.