Re: skierowanie od prywatnego lekarza a bezplatne badania

Data: 2003-05-25 21:53:02
Temat: Re: skierowanie od prywatnego lekarza a bezplatne badania
Od: "casus" <c...@g...pl>

> obowiazuje
> ktore
> na
Taki

> nie do konca
> sa badania ktore sa placone bezposrednio funduszu, np tomografia
> poza tym jesli pacjent idzie prywatnie automatycznie fundusz oszczedza
> kosztem pacjenta
> kiedys sie to odpisywalo od podatku, teraz nie, a niby dlaczego?
> jesli, jak mowisz ,pacjent decyduje sie na leczenie prywatne powinien miec
> prawo zdecydowac o nie placeniu skladki na NFZ, dobrze rozumuje?

oczywiscie, czesc badan jest placonych bezposrednio z NFZ, ale chodzilo o
ugeneralizowanie. Tak czy siak - kazde badanie ( oprocz prywatnych ) jest z
NFZ placone - bezposrednio ( jak np tomografia ) lub posrednio ( poprzez
lek. kierujacego na badania - laboratorium ).
Zgadzam sie rowniez, ze jesli pacjent idzie prywatnie to NFZ oszczedza. Tak
samo jak oszczedzala Kasa Chorych i jak wczesniej oszczedzalo panstwo w
systemie, w ktorych kiedys bylo. To nie jest zadna nowosc dni dzisiejszych.
Dlaczego sie teraz nie odpisuje leczenia prywatnego od podatku? Spytaj
Ministra Finansow - to jego pomysl a nie sluzby zdrowia.
O prawie o nieplaceniu ubezpieczenia zdrowotnego ( a nie skladki na NFZ )
rowniez decyduje Ministerstwo Finansow - konkretniej o obowiazku jego
placenia.
Reasumujac - zgadzam sie z Toba, ze sa rzeczy, ktore stworzylo panstwo i
zgodnie z systemem, ktory zaproponowaly odpowiednie struktury rzadu (
ministerstwa ) a uchwalil sejm ( rekoma osob przez nas w koncu wybranych ),
zaaprobowal senat i podpisal prezydent. I mozliwe, ze dla wielu ludzi wydaja
sie byc nielogiczne, niesprawiedliwe, nie dajace prawa wyboru itd, itp. Ale
jest to prawo, ktore obowiazuje kazdego obywatela naszego Panstwa i musimy
sie do tego stosowac.

Konczac - tego problemu nie rozstrzygniemy - akuratnie pragne tylko
podkreslic jedna rzecz - nie zrzucajcie wszystkiego na lekarzy i sluzbe
zdrowia. My dzialamy w systemie, ktory nam stworzono i chcac nie chcac
musimy sie do niego stosowac, bo to jest PRAWO i nalezy go przestrzegac.

casus