Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfe
ed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: Elske <k...@n...o2.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: tragedia gimnazjalistki trochę z innej strony
Date: Wed, 01 Nov 2006 17:07:05 +0100
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 50
Message-ID: <eiaglq$2md$1@nemesis.news.tpi.pl>
References: <ehob5s$5va$1@atlantis.news.tpi.pl> <ehog0d$652$1@news.onet.pl>
<3r215wltb4w6$.dlg@chomik1979.pl> <ehq4p0$u9j$1@news.onet.pl>
<ei0339$lk8$1@news.onet.pl> <ei9ql3$pa8$1@atlantis.news.tpi.pl>
<eia89n$b4n$1@achot.icm.edu.pl> <eiaa7n$kqt$1@atlantis.news.tpi.pl>
<eiacg8$1p8$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: cmv34.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1162397179 2765 83.31.149.34 (1 Nov 2006 16:06:19 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 1 Nov 2006 16:06:19 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 1.5.0.7 (Windows/20060909)
In-Reply-To: <eiacg8$1p8$1@news.onet.pl>
X-Antivirus: avast! (VPS 0644-4, 2006-10-31), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:19814
Ukryj nagłówki
Iwon(k)a napisał(a):
> ale sa dzieci zdolne i te mniej,. i to jest fakt. niech wiec tak sa
> podzielone.
> niekoniecznie scisle/humanistyczne itp ale poziomowo- te same przedmioty
> ale
> na innym poziomie.
Ale dlaczego? I jak sprawdzić, które są zdolne a które mniej? A jeśli
dziecko jest zdolne, ale nie ma warunków do nauki? Czy powinno mu się
odbierać szansę? I jak skończy się grupowanie dzieci mniej zdolnych w
osobnych klasach? Wyobrażasz sobie jakie to będzie miało konsekwencje
dla szkolnej społeczności? A czy dziecko mniej zdolne ale pracowite
powinno się znaleźć w klasie "zdolnej" czy "niezdolnej"? A zdolne ale
leniwe? A jeśli za cztery lata już nie będzie leniwe? Czy da radę wtedy
nadrobić gigantyczne niedobory wiedzy z lat poprzednich? IMHO zbyt wiele
problemów i pytań zrodziłby taki podział.
>> O edukacji w stanach mam dość kiepskie zdanie, zwłaszcza jeśli chodzi
>> o szkolnictwo początkowe.
>
> tzreba miec porownanie namacalne zeby sie wypowiadac na ten temat. to sa
> Twoje
> tylko domysly a nie fakty.
> (...)
Może nie tyle domysły ile zdanie rodziny mojego męża (od dwudziestu paru
lat w Stanach), ale fakt - bezpośrednio nie miałam do czynienia.
>> A ja się nudziłam i musiałam chodzić na korki z rosyjskiego aż do
>> drugiej klasy liceum. Potem wyszło na jaw, że jestem uzdolniona
>> językowo i mam rosyjski w małym palcu. Z matematyki miałam nędzne
>> tróje aż do trzeciej klasy liceum, nawet zostałam przez nią na drugi
>> rok. W trzeciej klasie zmienił mi się nauczyciel i nagle okazało się,
>> że nie dość, że nie potrzebuję korków to jeszcze z pisemnej matury
>> wychodzi mi bdb. I co w takim wypadku przewidujesz?
>
> ze poziom sciagneli do Ciebie.
No, najwidoczniej. W ogóle to musieli odwrócić jakoś ten poziom, bo
byłam jedną z trzech osób z piątkami. I to wszystko dla mojej skromnej
osoby :))))
E.
--
*Archeologom udało się całkowicie odszyfrować napis
na płytach darowanych Mojżeszowi. Przykazanie było
tylko jedno: "Nie z czasownikami pisze się osobno:
nie zabijaj, nie kradnij, nie cudzołóż...*
|