Mensa i testy na inteligencję...

From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Mensa i testy na inteligencję...
Date: Thu, 6 Jan 2000 21:09:55 -0600

Niestety nigdy nie brałem udziału w teście na inteligencję
czy też nigdy nikt nie sprawdzał mi IQ (może i dobrze :-)

Nie miałem nigdy takiej potrzebie aby poddawać się takim
testom - ani potrzeby wymuszonej przez pracodawcę/nauczyciela
ani potrzeby wewnętrznej... I nad tą potrzebą wewnętrzną
chciałbym się zastanowić w kontekście psychologicznym...

Jak myślicie moi drodzy, co posuwa ludzi po przetestowania się?
Ciekawość? Snobizm popychający do przynajleżności do elitarnego
"Klubu Najmądrzejszych" czy może coś jeszcze innego?
Dlaczego ludzie chca się testować... czy to zwyczajne popisy?
Wypowiedzcie się proszę...

I jeszcze jedno... czy uważacie testy Mensy za rzeczywiście
znaczące, wiarygodne i zbieżne z ogólnie rozumianą inteligencją?
Słyszałem, że takie testy można zdawać kilka razy (co 2 lata)
czy zatem fakt, że zdawało się już kiedyś taki test nie pomaga
przy kolejnych próbach jeśli wie się już "o co tam biega"?
Co w tym temacie myślicie?