RE: schnace jalowce w Kalifornii, ratunku !

From: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info)
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: RE: schnace jalowce w Kalifornii, ratunku !
Date: 3 Apr 2001 12:12:10 +0200

From: mirka

> W kwestii tytulowej: czy ktos z szanownych grupowiczow ma
> doswiadczenie
> z jalowcami (nazywa sie to tutaj Junipero, wyglada jak
> przysadzisty i
> rozlozysty jalowiec, uzywany jest na niskie zywoploty). Od 1-2 lat
> zaczely im schnac igly, wyglada to tak, ze na zywoplocie
> pojawiaja sie
> brazowe placki Probowalam pryskac dostepnymi w sklepie
> chemikaliami na
> zyjatka wg opisu na opakowanich, nie wiem czy pomoglo do konca, bo
> jalowce nadal schna.

Hmmmm, ciezko, ciezko....

Troche malo podalas szczegolow, zeby jednoznacznie zidentyfikowac, co
dolega Twoim roslinkom...

W jaki sposob schna te igly, czy od gory, czy cale na raz, czy w
plamy? Czy jalowiec schnie glownie od dolu, czy po calosci? Czy
sasiedzi maja psy albo koty? Czy na galeziach tez widac martwe plamy?
Czy zauwazylas jakies owady, pajeczynki, larwy?

Z tego, co mnie sie przytrafilo - piesek podlewal choinke - schla od
dolu, igly czernialy, ale nie opadaly.

Przedziorki - szczegolnie upodobaly conice - schla cala, igly najpierw
zolkly, pozniej opadaly - trzeba pryskac wczesna wiosna, pozniej
poprawka po 1 - 1,5 tygodnia i jeszcze po 2 miesiacach. W zeszlym roku
ustrzeglam moje dzieci - na przedziorki nie chorowaly.

Igly schly w czarne plamy, pozniej po calosci i opadaly - jakas
choroba grzybowa, nazwy, oczywiscie, nie pamietam, ale jesli chcesz
moge poszukac i podac jutro, takze czym pryskalam. Pamietam, ze plamy
pojawialy sie tez na galeziach, ale malo. To bylo na sosnie, udalo sie
ja uratowac.

Igly brunatnieja i opadaja masowo, brak widocznych przyczyn - ani
robali, ani plam - po prostu schna. Pewno sa glodne. W Polsce mozna
dostac nawozy przeciwko brunatnieniu igiel, moze u Was tez,
ewentualnie mozna Ci wyslac.

Igly schna od srodka krzaka, rozlinka b. gesta lub rosnaca blisko
innych krzewow w cieniu - objaw naturalny przy niedoborze swiatla. Nie
wyglada estetycznie, ale nic na to nie poradzisz.

Mam nadzieje, ze troche pomoglam.

--
Maya
"When God made man, she was only testing"