Data: 2005-11-29 20:07:36
Temat: Re: Angielski w 1 klasie
Od: Borek <m...@d...chembuddy.these.com.parts>
Pokaż wszystkie nagłówki
On Tue, 29 Nov 2005 20:19:25 +0100, Iwon(k)a <i...@p...onet.pl>
wrote:
>> Sensowniejsza kolejność by była chyba taka, żeby dziecko najpierw
>> uczyło się po angielsku mówić, a do zapisu przechodziło dopiero wtedy,
>> kiedy już mu się utrwali polska pisownia. Tylko że wtedy nauczyciele
>> nie mieli by za co stawiać stopni, nie mogliby robić klasówek ani
>> sprawdzać zeszytów - jakaś porażka :)
>
> uwazam, ze lepiej dziecko od razu uczyc i tego i tego.
To jest o tyle niebezpieczne podejście, że oczekuje od dzieci rzeczy
które są na tym etapie praktycznie poza ich zasięgiem - równoległego
przyswojenia dwóch zupełnie różnych "formalizmów" zapisu fonetycznego.
Zdolne dzieciaki dadzą sobie radę, średniaki i słabeusze - nie. Efekt -
zniechęcą się do nauki i spadnie im samoocena. Można im w ten sposób
zrobić krzywdę na całe życie.
Pozdrawiam,
Marcin Borkowski
--
http://www.bpp.com.pl - programy do terapii pedagogicznej
http://www.bpp.com.pl/?left=dysleksja&right=dysleksj
a
http://www.bpp.com.pl/?left=dyslektyk-2&right=dyslek
tyk-2
|