Re: Bigos dla Iwanosa

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Bigos dla Iwanosa
<s...@f...lasek.waw.pl>
<54e8b506$0$2186$65785112@news.neostrada.pl>
<54e8b9e5$0$2169$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<54e8da0b$0$10332$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<54e9a0d0$0$2165$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<54e9f4ac$0$2167$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<mcegoc$sfe$1@node1.news.atman.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<mcf6ue$qdm$1@node1.news.atman.pl>
Date: Mon, 23 Feb 2015 15:21:35 +0100

Pani Basia napisała:

> Te smażony sery na ogół są mocno słone, co mnie do nich poza kapiącą
> tłustością zniechęca.

Innych zaś zachęca, co było tu wyrażane. A to punkty kolejne -- za nie
bycie nijakością.

> Na alkoholu znam się słabo, jednak coś mi się zdaje, że i becherovka
> nie smakuje zawsze tak samo.

Alkohol tak ma -- zależy z kim się pije. Dopuszczam też możliwość, że
jednak za każdym razem te ziółka namieszają inaczej. Kto ich sprawdzi.
Poza tym rok się może trafić taki, że piołun wyjątkowo gorzki. Badziej
jeszcze spodziewam się zmienności w coca-coli. Nie taka, jak przed
laty. A przed wojną (którąś), to juz w ogóle -- miała kokainę.

> Zdarza się jeszcze owczy u nas tu i tam, ale nastarać się trzeba
> coraz bardziej. Bez problemu kupimy owczy po słowackiej stronie, w
> spółdzielniach mleczarskich, np. w Bardejowie niedawno przypadkowo
> trafiłam do mleczarni i byłam miło zaskoczona świeżością i jakością
> wyrobów. http://www.bardejovskamliekaren.sk/produkty.php

Ja nie narzekam, że on nie owczy. Starania też by mi poszły łatwo,
gdybym tylko chciał. Mam tylko obiekcje co do tego, że wskrzeszono
martwą tradycję oscypka, anulując jednym pociągnięciem zmiany z całych
stu lat, jeśli nie więcej. Luksusowość krowy w owczej gospodarce
pasterskiej nie polegała na tym, że krowa taka fajna, duża, gruba,
wesoło ryczy i ogonem radośnie wywija. Krowę trzeba na zimę zaparkować
w oborze, a ona tam jeść musi dużo. Siana by jej trzeba, tymczasem na
skrawku ziemi, co jeszcze został, zasiali górale owies. Żeby był na
moskaliki. Poza tym gdyby w zimie paszy zaczęło brakować, to nie da
się zredukować połowy krowy, tak jak to ze stadem owiec zrobić można.
Odkąd z dołu zaczęto przywozić chleb, a przynajmniej ziarno, to już
na taki luksus można sobie pozwolić. To już dawno się stało, i wcale
nie z tego głównego powodu, by letnikom więcej oscypków sprzedać.

> Szkoda czasu, a i onuc jakby brakuje.

Postulowano tutaj, że jeśli braknie, można zastąpić skarpetkami.

Jarek

--
Nigdy nie będzie tak ślicznych dziewcząt
Nigdy nie będzie tak pysznych ciastek