Re: Jeśli Polański zasługuje na karę...

From: "Robakks" <R...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
Subject: Re: Jeśli Polański zasługuje na karę...
Date: Sun, 11 Oct 2009 10:43:12 +0200
<hanaj1$deq$1@inews.gazeta.pl> <hang17$sn7$2@nemesis.news.neostrada.pl>
<hano6t$phg$1@news.interia.pl> <hanqcv$t14$1@news.onet.pl>
<hanr6h$2cu$1@news.onet.pl> <hanvmk$cf3$3@news.onet.pl>
<hanuo1$1d8$1@news.interia.pl> <hao1gi$gsn$1@news.onet.pl>
<hao13c$41r$1@news.interia.pl> <hao31v$nvp$2@news.onet.pl>
<hao5hm$b1c$1@news.wp.pl> <hao9m3$8jv$1@news.onet.pl>
<haob4p$qk8$1@inews.gazeta.pl> <haobq2$cal$4@news.onet.pl>
<haobd9$fl3$1@news.interia.pl> <haocan$gkg$1@news.interia.pl>
<haof53$k3v$3@news.onet.pl> <hapb0p$3fc$1@news.onet.pl>
<hapgjd$fe8$1@news.onet.pl>
<f...@x...googlegroups.com>
<hapr4j$2rq$12@nemesis.news.neostrada.pl> <hapu8p$gtu$1@news.onet.pl>
<haq2c4$q3o$1@news.onet.pl> <haqegp$p1s$1@news.onet.pl>
<haqghj$dq2$1@inews.gazeta.pl> <haro9i$bdu$1@news.onet.pl>

"Yelo vel Redart" <r...@t...op.pl>
news:haro9i$bdu$1@news.onet.pl...
> [...]

> chciałbym, żeby Edward zauważył, iż przegiął.
> Nie chodzi o to, żeby się wyparł całkowicie swoich poglądów,
> nie chodzi o to, żeby uczynił z Polańskiego swojego idola,
> nie chodzi o to, by zamknał oczy na jego grzechy sprzed lat
> i zmusił się do obejrzenia filmu.
> Uważam, że jest zupełnie w porządku, kiedy Edward mówi,
> że uznaje Polańskiego za pedofila i uważa, że powinien
> bezwzględnie ponieść karę. Natomiast uważam, że
> jest nie w porządku, kiedy używa jako argumentów
> retoryki 'czosnku' - bo to jest argumentacja wywołująca
> 'na pomoc' demony śmierci - demony żądne krwi i przy

To może powinno się zakazać uprawy czosnku, skoro
mówienie o czosnku wywołuje "demony śmierci - demony żądne
krwi i przy tym ślepe"... (?)

> [...]
> nie ma argumentu konieczności izolowania go od
> społeczeństwa.
>
> Z drugiej zaś strony uważam, że prawo jest prawem
> i nie może być tak, że przestępca sam sobie wybiera
> - czy chce ponieść karę zgodną z kodeksem, czy
> może bardziej mu odpowiada wygnanie - i zwija się
> gdzie indziej, aby przeczekać. To nie fair wobec
> tych, którzy też czekają - ale za kratami.
>
> Dlatego właśnie nie mam zdania 'co dalej'
> - bo imho w tym przypadku decydują szczegóły,
> których nie znam. Szczegóły - czyli m.in. zdanie
> ofiary, szczegóły prawa amerykańskiego, intencje

Skąd wiesz, czy ja nie jestem Żydem, któremu nie podoba się
gwałt z premedytacją dokonany na dziecku?
Sądzisz, że Żydzi nie mają prawa mieć ludzkiej etyki
i minimum odpowiedzialności za siebie i swoją nację?

> Pozwolę sobie nie przyjmować Twojej w.w. opini.
> Tu bardziej mnie interesuje opinia trenera i Fragile - niech
> oni ocenią, na ile moja wypowiedź jest obciążona 'projekcją'.

Oprócz opinii innych ważna jest też samoocena, a więc stwierdzenie:
czy atakując mnie personalnie za pomocą nieprawdziwych, bo
wymyślonych przez siebie skojarzeń - wystawiasz "fałszywe
świadectwo przeciw bliźniemu swemu" - czy nie?
To kwestia odpowiedzialności za słowo... :)

> Rozumiem, że chcesz mi logicznie udowodnić, że
> nie miałeś wyjścia. Dlatego właśnie już kilka postów
> wcześniej pisałem o tym, że 'baran prowadzony na rzeź'
> jest Twoją projekcją. Może po prostu wyjdź ze skóry
> bezmyślnego barana i ujrzyj przestrzeń nieskończonych
> możliwości oferowanych przez wrodzoną Mądrość ?

Rzecz w tym, że ja rozumiem co do mnie piszesz, ale wygląda na to
że Ty nie rozumiesz co ja piszę do Ciebie.
Gdyby jabłko o którym pisze vonBraun nie miało żadnej nazwy
to nie mógł bym Ci napisać: zjadłem jabłko
Dokładnie to samo dotyczy "filmów śmierdzących czosnkiem".
Nie mógłbym Ci napisać, że nie oglądam filmów śmierdzących
czosnkiem, gdyby taka nazwa dotycząca konkretnych filmów
nie istniała. Jest wiele filmów śmierdzących czosnkiem, które
oglądałem i podziwiałem kunszt twórców m.in. "Kosmiczne jaja".
Nie oglądam natomiast tych filmów śmierdzących czosnkiem, które
kreuje się na siłę jako "kino polskie" - bo już w samym twierdzeniu
o polskości takich produkcji - jest fałsz.
Potrafisz Redarcie wskazać te ośrodki w Polsce, które produkcje
Polanskiego nazywają "polskie kino"?
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości