Re: Komputer i decyzje cd

From: "malkontent" <m...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
Subject: Re: Komputer i decyzje cd
Date: Thu, 4 Feb 2010 20:43:32 +0100

Użytkownik "Maciej Woźniak" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
news:hkf41j$nh7$1@inews.gazeta.pl...

> Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości

..

> Nie zauważyłem jakoś Twojego uzasadnienia, co Ci się w niej
> podoba. A nie podoba mi się w niej to, że nikt rozsądny jej
> nie stosuje, i Ty również nie, choć rozsądny nie jesteś.

Tak gwoli formalności - jeśli uznamy ,że rozsądni
to ci co nie uzają tej definicji to masz
kolejny żałosny "samograj" :-)

Mi np. ta definicja odpowiada :-)
no ale gdzie mi do rozsądności ? :-)

Tylko dlaczego rozsądność ma
decydować o definicji ?

By poszerzyć zakres aprobaty ( niechaj żywi .. )
chcę Ci przypopmieć ,że kiedyś ( a może i gdzieś
teraz też .. ) przejście z dzieciństwa do dorosłości
to była przemiana - np. zostawiano chłopca
na noc samego w lesie gdzie musiał coś upolować
lub choćby samodzielnie przetrwać. Musiał
pokonać lęki sam i odpowiadać za swoje życie.
To było coś w rodzaju śmierci dziecka i narodzin
dorosłego. Dopiero jak się sprawdził był uznawany
za samodzielnego == dorosłego.To była przemiana
( lub egzamin jeśli przemiana zaszła wcześniej) wewnętrzna.

Jako reminiscencje tego zostały u nas teraz różnego
rodzaju ceremonie typ "chrzty/egzaminy",
"zdobywanie sprawności " itp....

Tak więc ta definicja nie jest
wzięta z sufitu - jest racjonalna , sensowna
i ma umocowanie w tradycji.

Oczywiście można uznać ,że jak ktoś
skończy xx lat jest dorosły i to zazwyczaj
jest prawda. Przeciętyn osobnik
w wieku xx zwykle uzyskuje odpowiednie
cechy ale tylko zazwyczaj . Ponieważ nikt
teraz tego tak nie sprawdza ( nie testuje
się dorosłości - samodzielności -
odpowiedzialności- a dowagę wręcz się tępi)
to można ulec złudzeniu ,że to np. wiek jest
ostatecznym kryterium.

No ale chyba stać nas na trochę więcej
niż np. bezmyślne stosowanie
kryterium wiekowego ?