Re: Komputer i decyzje cd

From: "Chiron" <e...@o...eu>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
Subject: Re: Komputer i decyzje cd
Date: Thu, 4 Feb 2010 21:03:16 +0100
<hk8r5h$t0h$1@inews.gazeta.pl> <hk99k9$f8b$1@news.onet.pl>
<hk9pnk$o4v$1@inews.gazeta.pl> <hk9s3o$ruj$1@node2.news.atman.pl>
<hka5u3$fl0$1@inews.gazeta.pl> <hka7b1$9gl$1@news.onet.pl>
<hkbbp5$o9l$1@inews.gazeta.pl> <hke078$9ts$1@news.task.gda.pl>
<hkecvl$m5s$1@inews.gazeta.pl> <hkedig$oai$1@inews.gazeta.pl>
<hkekvn$njc$1@news.onet.pl> <hkep2m$9t5$1@inews.gazeta.pl>
<hkeqdi$8kb$1@news.onet.pl> <hkermq$k0u$1@inews.gazeta.pl>
<hkevoe$2or$1@news.task.gda.pl> <hkf41j$nh7$1@inews.gazeta.pl>
<hkf8md$1qh$1@nemesis.news.neostrada.pl>

Użytkownik "malkontent" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hkf8md$1qh$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
> na noc samego w lesie gdzie musiał coœ upolować
> lub choćby samodzielnie przetrwać. Musiał
> pokonać lęki sam i odpowiadać za swoje życie.
> To było coœ w rodzaju œmierci dziecka i narodzin
> dorosłego. Dopiero jak się sprawdził był uznawany
> za samodzielnego == dorosłego.To była przemiana
> ( lub egzamin jeœli przemiana zaszła wczeœniej) wewnętrzna.
>
> Jako reminiscencje tego zostały u nas teraz różnego
> rodzaju ceremonie typ "chrzty/egzaminy",
> "zdobywanie sprawnoœci " itp....
>
> Tak więc ta definicja nie jest
> wzięta z sufitu - jest racjonalna , sensowna
ok. Ja właśnie o tym piszę. Inicjacja miała na celu udowodnienie, że jest w
stanie zadbać o siebie i innych- oddanych mu pod opiekę (mężczyzna), urodzić
dziecko, ugotować potrawy- kobieta. Jeśli ktoś nie zdał tego egzaminu-
pozostawał na marginesie społecznym- np w wielu plemionach mężczyzna, który
nie przejdzie inicjacji- może przebywać w plemieniu podejmując w nim kobiece
prace.

> Oczywiœcie można uznać ,że jak ktoœ
> skończy xx lat jest dorosły i to zazwyczaj
> jest prawda.
No właśnie w tym problem, że nie. W wielu państwach współczesnych tak
przyjęto, ale jednocześnie takie państwo traktuje swoich "dorosłych"
obywateli jak gówniarzy: każe im się zapinać w pasy w autach, nie pozwala im
palić w swoich samochodach, przymusza do poddawaniu się różnym zabiegom
lekarskim, zabiera dzieci tak, jak tylko urzędnicy mają kaprys, etc.
Wychowuje się w ten sposób jeszcze większych gówniarzy, nie będących w
stanie żyć bez pomocy państwa, ani nie mających ochoty na opiekę nad swymi
dziećmi czy niedołężnymi rodzicami.

> Przeciętyn osobnik
> w wieku xx zwykle uzyskuje odpowiednie
> cechy ale tylko zazwyczaj . Ponieważ nikt
> teraz tego tak nie sprawdza ( nie testuje
> się dorosłoœci - samodzielnoœci -
> odpowiedzialnoœci- a dowagę wręcz się tępi)
> to można ulec złudzeniu ,że to np. wiek jest
> ostatecznym kryterium.
>
> No ale chyba stać nas na trochę więcej
> niż np. bezmyœlne stosowanie
> kryterium wiekowego ?

więc dlatego zaproponowałem, żeby na tej grupie nie brać pod uwagę kryterium
prawniczego- jakim jest wiek.
--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron