Re: Majonez

From: Trefniś <t...@m...com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Majonez
Date: Sun, 18 Dec 2016 22:41:37 +0100
<o35jc6$hqm$1@node1.news.atman.pl>
<5856bbad$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
<o36f8p$mn4$1@node2.news.atman.pl>
<1...@4...net>

W dniu .12.2016 o 19:15 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

> [...]
/klarowanie-masla-przepis-krok-po-kroku

> [...]
> zapach masła będzie gorszy. Lepiej po prostu wrzucić masło do wody i raz
> zagotować, po czym odstawić w chłodzie (teraz o niego łatwiej - balkon),
> aż
> czysty tłuszcz stężeje na wierzchu w twardą płytkę, a osady zostaną na
> dnie
> garnka. Stężały, twardy tłuszcz łatwo zdjąć w powierzchni wody bez strat.
> Kładziemy go na moment na warstwie papierowego ręcznika, żeby odsączyć
> resztki wody i wkładamy do pudełeczka plastikowego albo kamionki.
>
> Ja akurat nie klaruję sama, bo kupuję masło klarowane Mlekovita.

A czy możesz zdradzić, jaki smak/posmak ma masło klarowane fabrycznie?

Bo klarujący własnoręcznie różnią się w zeznaniach i obawiam się, że
niewiele osób klaruje prawidłowo, albo doszukuje się jakichś smaków "skoro
inni tak mówią, to widocznie i ja to powinienem czuć".
:)
Niektóry mówią o smaku lekko orzechowym, co moim zdaniem jest raczej
dowodem na przypalenie "zanieczyszczeń", których pozbywamy się w trakcie
klarowania.
Wskazywanie znów przez innych posmaku grzybowego jeszcze bardziej wskazuje
na nieprawidłowe klarownie.
Pytam, bo wprawdzie klarowałem zaledwie kilkakrotnie, ale u mnie masło
klarowane zawsze było pozbawione jakiegokolwiek posmaku. Zawsze smakowało
po prostu tłuszczem.
Do tego stopnia, że nie pasowało np. na chleb - fabryczny smalec miał
więcej walorów smakowych :)
Ciekawe, że moje masło klarowane też nie było żółciutkie, jak na zdjęciach
z linka.

Tutaj metoda klarowania opisana przez Ciebie, rzeczywiście chyba lepsza:
http://www.roik.pl/maslo-uotklarowaneuot-przepis/
Chyba tej metody spróbuję.

--
Trefniś