Re: Majonez domowy z żółtkiem na twardo

From: Trefniś <t...@m...com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Majonez domowy z żółtkiem na twardo
Date: Wed, 24 Dec 2014 00:03:25 +0100
<o...@t...home>
<b...@g...com>
<o...@t...home>
<1sr4hqua62izx$.11fm7ul3dav6f.dlg@40tude.net>

W dniu .12.2014 o 23:17 XL <i...@g...pl> pisze:

> A jaki jest właściwie smak jajecznicy? - wg mnie to dodatki o tym
> decydują,
> np rodzaj tłuszczu, dodatki wzbogacające (cebulka, boczek, kiełbasa,
> papryka, pomidory itp). Jesli zrobisz jajecznicę bez niczego i nawet bez
> tłuszczu (na parze), to w sumie jej smak jest mdły/neutralny/żaden.
> A omlety na słodko robisz? - przeciez to ścięte na twardo jaja plus
> cukier
> :-)

Jajecznica ma smak jajeczny :)

A na przykład tzw. "Ajerkoniak" (specjalnie trzymam się potocznej nazwy
domowego produktu)
możesz wyobrazić sobie "smakowo" z żółtka ściętego?
Stąd mój pomysł porównania smaku surowego żółtka na słodko ze ściętym
żółtkiem posłodzonym.
Trudno opisać przepaść!

Smak "gołego" naleśnika (czyli jaja, mąka, mleko, woda, sól) jest mało
atrakcyjny - nie muszę zaznaczać, że mówię o _swoim_ guście?
:)

Ten sam naleśnik z dodatkami - we Wrocławiu była kiedyś naleśnikarnia,
gdzie naleśniki występowały w wielu różnych formach. A naleśniki ze
szpinakiem z wrocławskiej wegańskiej Vegi w Rynku były kultowe
i wspominane w całej Polsce (jeśli ktoś już spróbował).

--
Trefniś