Re: Naleśniki na świeżym powietrzu

From: Wiesiaczek <W...@v...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Naleśniki na świeżym powietrzu
Date: Tue, 24 May 2016 10:35:57 +0200

W dniu 24.05.2016 o 09:38, stefan pisze:

> Hm, ja wiem żem dziwak okrutny i po umyciu nożyka i sitek smaruję je
> kroplą oleju (zwykle używam takiego na O). Jak mawiał szeregowy Szwejk -
> kto nie smaruje, tego gówno nie ma glancu,,, :))))
> Ja się zastanawiam, jak on tę blachę podrzuca - przecież naleśniki muszą
> być podrzucane, na blasze to mu wyjdą jakieś crepes (tapas też widziałem
> podrzucane:)
> pozdr
> Stefan

Crepes to właśnie naleśniki, tyle, że po francusku:)

I nie ma potrzeby podrzucania, wystarczy przerzucić łopatką do
naleśników (taką jakie kupiłem po 1 zł 60 gr).
http://archiwum.allegro.pl/oferta/drewniana-lopatka-
do-nalesnikow-i3498394484.html

Jak widać trochę przepłaciłem :)

Swoją drogą, to też mogę się zdziwić, jakbyś taką łopatką przerzucał
naleśniki na patelni? :)

Tu widać taki patyczek do rozgarniania ciasta na płycie.
Używanie go do patelni mija się z celem, bo na patelni ciasto po prostu
rozlewa się manewrując patelnią.
Za to na mojej płycie jest niezbędny, dlatego z braku takiego w
tutejszych sklepach, wykonałem go własnoręcznie :)

--
Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)